tisdag 29 mars 2011

Dags att ladda om. Trodde jag...

Hemvändarhelg i Rättvik i helgen. Underbart. Dessvärre verkar det som att de flesta som bidrog till att helgen blev som den blev har gått och blivit sjuka. Eller så var de sjuka innan. Dåliga är vi men det är tydligt bevisat att helger i Rättvik tar kål på en. Men det är lätt värt det! :)


 Några favoriter.


Några konstiga typer vi såg på Big Street...


Mikael med sin present från mig, Amanda och Ingels; en Corona, suparhatteNN och ett ölglas som man kyler dricka med :)


Det räcker där. Resten behåller vi nog för oss själva. Lika bra det tror jag.


Helgens bästa: Att träffa alla underbara vänner.

Helgens mupp: Mikael.

Helgens godaste: Smörgåstårtan made by Mikaels farmor.

Helgens pose: Simon, när han försöker se normal på bild. Det gick sådär. I efterhand har det nu kommit fram att han såg drogad ut bara för att jag skulle framstå som snygg... Diskussionen fortsätter.

Helgens stördaste: Jag och Amanda under Kerstins köksbord på lördagen.

Helgens firande: Kerstins 20-årsfest. Där allt kunde hända.

Helgens lyx: Räkmackan på Sjövillan.

Helgens mysterium: Nikolajs whiskeyglas som försvann spårlöst på Big Street. Ingen vet fortfarande inte vart det tog vägen.

Helgens skratt: Ingels.

Helgens citat: By Daniel. När han, jag och Mikael åker till Jonas på söndagen för att äta lunch med de andra frågar han oss om vi skulle hämta någon på vägen. Både jag och Mikael svarar nej, eftersom att vi inte vet bättre. När vi sedan kommer till Jonas utbrister Daniel; "F*N, vi glömde Martin!". (Han hade lovat att hämta honom utan att tala om det för oss andra).

Helgens bästa frukost: Fricks med Mia som innebar en kycklingfilémacka med te och födelsedagsfrukosten hos Mikael.

Helgens överraskning: Nikolaj, som lät bli att försvinna den här gången.

Helgens tummen upp: Jonas köttfärssås. Var ett tag sedan man åt den.

Helgens lyx: Big Street, som vi åt på för att fira Mikael.

Helgens fail: På lördagen åkte gänget till Kerstin som sagt. Vi kom i omgångar och Ingels kom bland de sista och hon hade lovat att ta med Kerstins present eftersom att vi andra glömt den. Så när jag står och pratar med Kerstin säger jag:
- Du ska få en present också!
- Nej, ni glömde den! (hon hade redan hunnit prata med Ingels)
Lite pinsamt...

Och nu har jag varit i Åre i två dagar. I söndags taggade jag för att börja jobba igen men igår hann jag vara på jobbet i en halvtimme för att sedan bli hemskickad. Kanske lika bra det eftersom jag gick och blev jättesjuk. Jag och Lisa har legat i soffan hela dagen och tyckt synd om oss själva.
Buhu.
Men förhoppningsvis går det över inom en snar framtid. Jag håller alla tummar och tår! :)
Alla som är sjuka ska bli friska. Sedan kör vi järnet tiden ut! Håll i er. Det kan bli farligt.

Hoppas att allting är bra där hemma :) Nu ska jag gå och mysa med mina sambos. Puss & Kram!

1 kommentar: