onsdag 9 mars 2011

Uppdatering direkt från Blåkulla;

- Husdjursdiskussionen har avtagit. Alla verkar tycka att det räcker med de dammråttor vi redan har och alla håller med varandra. Så fick det bli helt enkelt.
- Tänk att spelet Fia med knuff kan vara så roligt. Att man dessutom kan vara världsmästare på det, det är nästan pinsamt. Johan är tydligen med i Skistars landslag för just Fia med knuff. Men, man kan också vara dålig på det. Jag tror att jag tillhör en av de sämre, liksom Stina. Jag tippar på att jag har vunnit en gång. Då var Jesper med. När Jesper förlorar blir han förbannad och pratar inte med någon av oss sambos på resten av kvällen. När han däremot vinner säger han bara att vi inte ska tjura ihop, att det ska vara kul att spela spel och att det viktiga inte är att vinna.
Vi fortsätter. Ännu är inte säsongen över.
- I vår hall ser det ut som om sjunde världskriget har brutit ut. Det ligger skor överallt så man får liksom krypa runt på knä om man ska hitta två likadana skor. Alltid lika spännande.
- På tal om sjunde världskriget. Häromveckan fick Therese och Johan ett ryck och storstädade hela Blåkulla. Det syns fortfarande lite (förutom i köket) och så fint som det var den dagen har det inte varit på hela säsongen.
- Jag och Stina har nu rensat vårt skafferi för ungefär 73:e gången. Undrar hur länge ordningen håller den här gången. Ska bli spännande att se.
- Vad vi har märkt så är det väldigt lätt för vissa att byta namn här på Blåkulla. Till exempel så får Stina heta Lisa ibland. Men det kan ju inte gå bra jämt. Som jag har sagt så många gånger förut.
- Imorgon får jag besök av mamma och Amanda. De kommer säkert att vilja se hur det ser ut där jag bor. Jag kanske ska göra ett ryck och städa upp i mitt rum? Resten av Blåkulla låter jag vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar