lördag 19 mars 2011

Jag ser det snöar, jag ser det snöar...

Idag är det pinsamt. För jag står och gäspar i liften (ganska stort dessutom) och det är inte okej. Försöker dölja det så gott det går men ibland går det bara inte. Folk måste ju undra hur mycket jag gillar mitt jobb egentligen.
Jag ska bättra mig.
Nu sitter jag hemma och har precis ätit lunch - en exklusiv lunch dessutom; pasta och fiskpinnar a la Staken.
1. Det är inte vilken pasta som helst, utan fullkorn.
2. Staken ja. Mitt nya smeknamn. Tydligen. Vet inte riktigt vad jag tycker om det.
Så nu är jag fit for fight för de sista 90 minuterna av arbetsdagen som återstår.
Inga konstigheter.
Men jag är sur. Jag trodde att solen skulle hjälpa mig idag att steka bort mer av mössbrännan, men icke. Det är typ storm ibland så man håller på att blåsa bort mellan varven och solen tittar bara fram när den känner för det.
Och det kommer snö. Snö i mängder. Knappt utan uppehåll. Hela förmiddagen, det vill säga ungefär fyra timmar, ägnade jag åt att skotta bort snö. Det hjälpte säkert inte för nu snöar det igen. Undrar när jag får gå hem för dagen egentligen. Spännande.


Bygget ikväll. Och September. Kan bli kul.


Back to work. Önska mig lycka till. Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar