torsdag 17 mars 2011

Lite som det kan vara i Åre.

Okej. Vad sägs om en aning mer seriös uppdatering?


- Kvällsskidåkningarna är över för den här säsongen. Nu slipper vi bli inslängda lite hipp som happ när folk blir sjuka. Från början stod jag uppskriven på fem kvällisar. Jag har nog haft över tio. Vad hände?

- I tisdags kväll var det tufft. Igår var det ännu tuffare. Men det var det nästan värt. Ett under att Bygget står kvar. Underbar kväll. Underbart sällskap.
Gårdagen tillbringade vi i soffan. Om vi åkte skidor? Jodå, vi kom ut i backen klockan 15.30. Vi träffade pistör-Jon. Han mobbade oss. Undrar varför.






Jag låter bilderna tala för hela kvällen. Ungefär så.

- Just ja! Vi kom ut i backen så småningom. Skapligt kämpigt var det. Sedan avslutade vi med en välbehövlig afterski på uppfarten med tre lager täcken och filtar, duntofflor, vantar och ett par granar som stod i vägen.

När livet är perfekt.


 - Tusenmetersliften står. Tror det var på grund av tekniskt fel men jag kan ha fel. Inga garantier.

- Idag var det typ första gången i världshistorien som jag inte blev svettig av att göra fixa alla morgonrutiner. Och det kan jag säga, mina kära vänner; att då har man lyckats med något bra.

- Aristocats och Hitta Nemo gör att man blir störd i huvudet. Det är vetenskapligt bevisat.

- Radioapparaterna fungerar som de ska igen. Finally. Det har varit kaos de senaste två veckorna på kedjefronten. På tal om det; idag blev det en favorit i repris med en kedja som hoppade lite som den kände för mellan liftarna och alla blir alltid lika förvirrade och alla fattar lika lite när det inträffar. Vill samtidigt passa på att ge Carro lite cred för hennes fina trudilutter när hon ropar i radion :)

- På lördag är det September på Bygget. Artisten alltså. Till själva månaden är det ett tag kvar. Vi taggar som aldrig förr!

- Idag är det fyra dagar sedan mamma och Amanda åkte hem efter en hektisk helg här i Åre. Det är ännu oklart hur deras tillstånd är med tanke på att de fick stå ut med fyra puckon under större delen av lördagen. Må de inte ha fått men för livet!

- Idag gjorde jag ett tappert försök att steka bort min otroligt charmiga mössbränna. Försöket gick sådär. Än är jag inte helt nöjd. Måste fortsätta imorgon.






- Jag klagar inte. Afterski är underbart.


Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar