fredag 4 mars 2011

Extra.

Höjdpunkter från sportlovsveckorna:
Vecka 7: Alla danskar. Deras flaxande stavar. Deras sätt att åka lift. Deras sätt att prata. Deras sätt att vara. Vill inte nämna några namn. Ingen nämnd, ingen glömd. Nej, varför skulle jag vara ironisk? Alla älskar vi danskar!
Vecka 8: Södra delen av vårt avlånga land tyckte att det var dags för lite sportlov. Jag pratar naturligtvis om Skåne och Blekinge. Susanne fick känna sig som hemma för en gångs skull. Annars brukar hon bli skapligt mobbad för att "folk vill grilla korv på sportlovet". Det bästa på den här veckan var ändå det skånska pensionärsparet från Höllviken som gjorde mina dagar nere i Björnliften guld värda. Tanten satt med mig nere på bänken och pratade medan maken åkte upp och ner i Björnbacken. De var helt underbara!
Vecka 9: Veckan då hela Sverige kommer till Åre. I alla fall hela Stockholm, känns det som. Folk överallt men det funkar ändå. Hyfsat. Under de dagar jag har jobbat har jag haft en helt underbar gotländsk familj som har varit och åkt hos mig. Love them och deras underbara dialekt. För att inte prata om örebroaren som tyckte att vi hade ett dåligt system för att en viss lift inte var öppen efter kvällsskidåkningen så att han kom hem utan att behöva gå.
En annan bra grej var häromdagen då solen stod så högt på himmelen att termometern nere hos mig i Björnliften stod på +15. Uppe vid Copper Hill hade den stått på +25. Man skulle kunna tro att vi liftvärdar drog till Bahamas en vända.

Snowboardåkningen ikväll gick för övrigt åt skogen. Vad jag kan minnas så har jag och Stina aldrig varit så dåliga på att åka snowboard. Sånt gillar vi inte. Vi åker ner till Åre istället och träffar Peppe och David. Sånt gillar vi däremot.




Over. And. Out. For. Now.
Puss & Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar