fredag 4 mars 2011

Håll ut. Snart är den över.

Jag pratar förstås om vecka 9. Nej, tydligen är den inte över än. Tydligen så är det några dagar kvar. Men håll ut. I två dagar till. Sedan kommer norrlänningarna. Det gör även mamma, Amanda och min älskade lilla apa :) Jag längtar som en tok.
Alltså, en fråga. Ser jag väldigt hemsk ut? Nej jag tänkte väl det... Det tyckte tydligen en man som kom och åkte hos mig häromdagen nere i Björnliften. Just då hade jag ingen som helst kö så han och hans dotter kunde smidigt glida fram till påstiget.
- Det är bra att du skrämmer bort alla gäster så att det inte är någon kö!
Tack... Eller?
Jag tar nog det som en komplimang kanske.
Men som sagt. Snart, till vår stora förtjusning (?), är de värsta sportlovsveckorna över. Bortsett från norrlänningarna men jag har hört att de brukar ha hyfsad koll på läget ändå.

Alltså. Igår. Det var totalkaos på kedjefronten. Kedjorna borta i vårt område ska gå:
Olle -> Bergbanan -> Tott -> Sadeln -> Högåsen -> Hermelinen -> Björnen -> Vargen -> Järven -> Lokatten -> Mården -> Copperhill och sedan tillbaka till Olle så att han vet att kedjan har nått alla.
På morgonen hade det då gått en kedja om stängda liftar (vilket var en himla massa eftersom det var typ storm här). Sadeln var en av de liftar som var stängda och på eftermiddagen kommer det två killar som frågar om den skulle vara stängd resten av dagen. Jag ringer Olle som svarar att han har skickat iväg en kedja om att den har öppnat. Fint, tänkte jag. Jag trodde att jag hade missat kedjan, eftersom Vargens radio har en tendens att leva sitt eget liv för jämnan, men då ropar Carro från Hermelinen att den inte ens har kommit dit. Olle säger åt Carro att skicka vidare från sig så sköter han resten.
Då börjar totalkaoset. Någon får man inte tag i, någon svarar inte och någon ropar dubbelt så det slutar med att kedjan hoppar hejvilt mellan alla liftar. Det var liksom ingen ordning på någonting och ingen fattade någonting heller för den delen.
Till slut stod jag bara där i Vargen och skrattade högt för mig själv. Men vi är liftvärdar. Vi tar till det som ett sätt att försvara oss.


Nu har Stina tydligen fått för sig att vi ska åka snowboard ikväll. Kvällsskidåkningen har flyttats hit tydligen. Förbannade skitväder. Bara inte Åre regnar bort. Men det ska tydligen snöa ikväll och imorgon och förhoppningsvis kommer minusgraderna tillbaka igen!

1 kommentar:

  1. Skärpning. Vecka 9 är den bästa sportlovs veckan hittills. Förstår inte hur folk klagar egentligen, jag har aldrig behövt jobba så lite som denna vecka. Dem åker två och två utan att man behöver säga till och dem är faktiskt trevliga måste jag säga.

    Clemme

    SvaraRadera