tisdag 15 mars 2011

Solen skiner och vi passar på att skaffa mössbränna.

Så fick det bli. Lätt hänt när man sitter ute i solen vid liften och steker hela dagarna. Men den där mössbrännan hade man ju kanske kunnat skippa.
Om den är charmig? Nej, inte det minsta. Ni behöver inte vara avundsjuka!
Kinderna hettar och när man spanar i spegeln efter mössbrännan så tittar en tomat tillbaka på en. Det fula är att vi bara är solbrända i ansiktet, nacken och halsen. Det är snyggt så länge vi har massa kläder på oss...


I helgen hade jag ju som känt min kära moder och lillasyster på besök här. För att inte glömma apa och golvmoppen. Det var verkligen jättemysigt att få bli lite ompysslad av mamma igen. Annars får man ju göra precis allting själv. Eller... Susanne tar väl hand om mig ibland. Kanske. Ingen garanti för det. Hur som helst. Vi var ute och åkte lite skidor och sedan var det absolut mys i deras stuga. På lördagen tog jag med mig mina puckon dit och vi satte igång med världens brakmiddag samtidigt som vi hejade på Swingfly i melodifestivalen och åt världens godaste efterrätt. Och jag skojar inte. Helt underbar. Inte riktigt sista gången jag åt den kan jag säga.

Ska man lyxa till det så ska man göra det på riktigt! Det vill säga; vit chokladmousse med hallonsås :)

Tvn fick bästa platsen.

Efterrätt påväg!

Världens finaste puckon.

Så kort sagt var helgen helt underbar. Swingfly skulle dock ha vunnit melodifestivalen, men man kan ju inte få allt.


Nej, gott folk. Dags att göra någonting åt livet, det vill säga att börja fixa i ordning sig för kvällen. Stina sitter här bredvid och stressar på mig och säger att vi ska in till byn om en och en halv timme och att vi inte får vara lika sega som förra gången. Vi kom överens om att vi skulle slippa stressa idag. Lika bra att göra som hon säger innan hon exploderar. För vårt eget bästa.
I gotta feeling. That tonight's gonna be a good night.


Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar