söndag 20 mars 2011

Kräftan har ordet.

Inte direkt så att man klagar.

När skidåkning är som bäst. När sällskapet är som bäst. När livet är på topp.
Då mår jag.

Jag startade dagen med en välbehövlig sovmorgon. Eller jag försökte i alla fall. Nuförtiden har jag en tendens att alltid vakna åtta, oavsett hur sent jag går och lägger mig kvällen innan.
Det är inte okej. Väldigt irriterande om inte annat.
Vi failade totalt med att komma in på Bygget igår. Vi kom dit, ställde oss i kö och det fanns ett hopp om att komma in. Sedan började vakterna gapa om att alla skulle backa bakåt så vi hamnade typ sist. Vi tröttnade och stack. Men! Vi var inte bittra för det. En kväll på Dippan är inte fy skam. Vi fick till en riktig pangkväll ändå.
Minsann!
Ehm... Vart var jag? Jo. Min start på dagen blev helt okej ändå. Tog en lång och mysig frukost och kom att tänka på att jag hade två äggkartonger i kylen och att äggen i den ena kartongen snart kanske hade haft sina bästa dagar. Jag hade nästan rätt. De gick ut den sextonde (ja jag vet att det är den tjugonde idag) men jag stekte ett och gjorde omelett av de tre andra och de såg friska ut. Jag borde väl kunna äta dem då utan att bli sjuk. Om inte annat så visar det sig.

Efter att jag gjort några tappra försök till att få ordning på mina kläder, försökt lista ut varför jag lagt öronproppar på hyllan ovanför sängen, letat efter vantar som hela tiden låg i jackan jag hade på mig (hatar när det händer) och klätt på mig alldeles för mycket kläder kom jag slutligen ut i backen. Det var nog lite att ta i. Jag kom till Förberget där jag träffade ett glatt gäng fikande liftvärdar och pistörer. Eller... Pistörerna fikade och liftvärdarna jobbade. Så var det.
Till slut kom jag därifrån, åkte ner till Micke i Björnliften och där satt och låg vi, på varsin bänk, i solen. Så långt kom jag med min skidåkning. Lyckat Linda.

Det gick en timme. Sen kom Peppe. Vi åkte till toppen.



 Världens sötaste Stina!

 Åre hade finbesök hela helgen av Stinas syster, Kajsa :)


Pippi & Clemmis Clemcheck :)



Tröttnar aldrig.

Låter dessa förträffligt, fantastiskt, underbart snygga människor avsluta dagens.. bildspel.

Från vänster: Kräftan. Pippi.

Dags att ge sängen lite uppmärksamhet kanske. Det har varit en mycket innehållsrik dag och det tar på krafterna. Skidåkningen avslutade vi borta i Järven hos Susanne med snöbollskrig, fjanteri i liften, brottning och att leka superman i tomma medbringare. Liftvärdar är skadade. Vi hänger på jobbet när vi är lediga. Men det är normalt.
Fast nä.

Vargen imorgon. Jag taggar järnet. På tal om Vargen. Kom bara att tänka på en sak en pappa sa i fredags när jag stod där, vars dotter vägrade åka upp i liften för att hennes kompis hade åkt upp före henne. Jag och den här pappan försökte med allt, precis allt. Ingenting fungerade. till slut kom den här kompisen ner och då passade det minsann att åka upp. Jag hjälper dottern och sedan kommer pappan efter, helt slut;
- Skaffa aldrig småbarn! Det är bara jobbigt.
Jag tackar och bockar för tipset.

Kräftan har pratat klart för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar