onsdag 23 mars 2011

Jag blåste hit. Jag blåste dit. Jag blåser hem.

Igår:

- Var det storm.

- Fick jag en smäll i huvudet. Den värsta hittills. Säga vad man vill men tanter som inte håller koll på sina stavar borde inte få äga ett par! Gäller inte bara tanter iförsig, utan A L L A.

- Såg jag tre idioter som åkte i shorts och t-shirt.

- Blåste jag omkull 43 gånger.

- Pratade en dansk med mig.

- Blev jag påkörd av två tanter.

- Var sikten ungefär noll.

- Såg det ut som våra arbetsställ var vita istället för röda och svarta.

Lite så såg min gårdag ut. Ska inte klaga egentligen. Snö är ju bra och tydligen ska det komma ännu mer. Visst, snöa kan det får göra men det behöver väl inte blåsa så förskräckligt så att halva Åre måste stänga och att byglarna nere i Björnliften slänger omkring så mycket att de välter allt som kommer i deras väg? Jo. Tydligen så måste det det. Himla oflyt.
Det blåste så mycket att jag blåste med tåget som går hem till Rättvik.
Vilket rackarväder va!

Samma väder idag som igår. Inte så jättemysigt att jobba i kanske. Var man än tittar så får man snö i ögonen och man får kisa för att ens ha en chans att se. Bockarna som vi använder som en slags inhägnad blåser omkull var femte minut. Liftspåren är ojämna. Folk trillar. Som vanligt kommer folk inte igenom axesserna eftersom att de envisas med att ha sina liftkort på fel sida (återkommer till det snart).
En snubbe idag i liften:

- Hello! What a wonderful life!
- Hi! Oh really.
- And so are you :)
- * skratt * Have a nice day!
- Detsamma!

Himla härlig snubbe. Jag har ägnat hela dagen åt att fundera på om han var engelsman eller en hederlig svenne. Det lär jag aldrig få veta.
Irriterande.

Och nu sitter jag här, på det fridfulla tåget, som precis passerade Bräcke (nu vet jag hur det ser ut där också). Eller... Det VAR fridfullt. Ända tills en man kom och satte sig på andra sidan gången, vars telefon plingar stup i kvarten. Sms. Högsta volym. Och det bästa av allt; han har en gammal Nokia med den mest klassiska meddelandesignal som någonsin uppfunnits. Där kom det ett sms igen... Var han tvungen att sätta sig här?


Jag och Mikael har gjort en skylt. En skylt som inte hjälper.

Tack och bock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar