måndag 20 december 2010

Vargen, en snäll lift.

Vargen är en spännande lift som lever sitt eget liv ibland. Lite söt är den trots allt. Det var min första dag i liften idag och för att vara första dagen så tycker jag att det gick väldigt bra =)
Fast egentligen var det inte min första dag. Igår var jag inhoppare i Sadelliften några timmar.
Så det kan gå.
Jag är väldigt nyfiken på vad jag kommer att träffa för människor i vinter. Jag som tycker att jag har träffat massa olika sorter idag. Sorter... Vad konstigt det låter att kalla människor för det, men ni fattar säkert.
Bara för att nämna den thailändska familjen som åkte upp och ner hela tiden. Pappan började prata med mig och undrade om liften, och backen bredvid, var branta.
- Hello! Is that... *viftar hejvilt med armarna så att jag ska förstå vad han menar*.
- No, it's okey!
Så kommer han tillbaka efter åket;
- It's so cold! How cold?
- Around twenty degrees below.

- Oh my God! We are from Thailand so this is very cold for us. In Thailand we have thirty degrees! Have you ever been in Thailand?
När jag sa att jag hade varit där två gånger blev han jätteglad, tog liften och åkte upp ännu en gång. Han hade ganska svårt att förstå att vi kunde leva i den här kylan. Men man borde kanske förstå att det är liiiiiite kallare på den norra delen av jordklotet än den södra, kan jag tycka. Han var ganska rolig ändå =)


Imorgon och på onsdag är jag ledig. Då kan jag ladda ordentligt inför jobb hela julhelgen. Imorgon ska i alla fall jag och Susanne mysa till det rejält och baka lussebullar =) Jag har bara ätit en lussebulle i år tror jag. Det är verkligen på tiden att jag äter några fler. På kvällen tyckte Mia att vi kunde dra till Tott Hotell och relaxa lite, och allt vad man nu kunde göra där, eftersom att alla medlemmer på Gold's gym gör det gratis fram till nyår.
Jag bangar inte.


Allmänt:
Jag har...
- Skaffat Ica-kort (vuxenpoäng?).
- Fortfarande inte köpt några skidor.
- En väldig oordning i mitt rum. Jag tycker att jag städar, men när jag sedan ska sova måste jag ju lägga grejerna någonstans...


Puss & kram :)



Olle inviger Hermelinen! =D

1 kommentar: