torsdag 2 december 2010

Mot paradiset.

Det var så dags nu. 1 december.
Tillsammans med Matilda tog jag mitt pick och pack, 42 mil norrut - till Åre.
Mot det som ska vara mitt hem i fem månader, mot det som ska vara mitt liv.
Jag har fortfarande inte riktigt förstått det än, det tar nog ett tag.
Inte förrän jag står där och hjälper små barn på liften, försöker förklara för tyskar hur man kommer till Rödkullen och Ullådalen och fryser fötterna av mig, kommer jag nog börja förstå lite smått.
Anyway, resan gick bra. Två semesterfirare i en fullpackad och igenisad Opel.
Fast i själva verket är vi ju inga semesterfirare. Inte på det sättet som alla andra är.
Semesterfirare på vårt sätt.
Och ja, jag menar vad jag skrev; igenisad. Ganska komiskt. Jag menar, hur många brukar skrapa rutorna från insidan på bilen?
Men vi kom ju fram levande i alla fall och det är väl huvudsaken... Eller?

5 kommentarer:

  1. Haha, Popeln är bäst:P Skrapa från insidan xD

    SvaraRadera
  2. Linda....JAG FÅR OXÅ ALLTID SKRAPA BILRUTAN PÅ INSIDAN!!! Måste va nåt allvarligt fel på oss du... Kram vännen...va rädd om dej...

    SvaraRadera
  3. Vadå paradiset???? Jo, säkert i april/maj när tempen ligger på sisådär +-0 och solen steker fran en klarblå himmel. Men paradis när kvicksilvret letar sig ner till -25 grader och det blåser iskalla vindar...... Hujedamej. Glöm inte raggsockar och långkallingarna. Kram hjärtat

    SvaraRadera
  4. Hei! Håper du ser denne kommentaren! Jeg kommer fra Norge, to time fra Åre. Feiret nyttår i Åre, og hadde det kjempekult! Åre er absolutt best om vinteren. Jeg har også lyst til å jobbe i Åre neste vinter, men lurer på om det er godt betalt? Hvor bor du? HVORDAN fikk du jobb? Må man være god på ski? Hihi. Krysser fingrene for svar! Kräm

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag tycker absolut att du ska jobba i Åre nästa vinter. Det är kjempegöy och du blir massa erfarenheter rikare =) Inte så bra betalt men det spelar ingen roll. Jag bor i Åre Björnen i personalboende och sökte jobb via Skistars hemsida. Det beror ju på vad du vill jobba med men du ska väl i alla fall tycka att det är kul :) Klem!

    SvaraRadera