onsdag 8 december 2010

Huvudet är tjockat med information.

Och DÄR var sista dagen på introduktionen över. Det var mycket information på en gång men det blir lättare när man väl kommer igång, antar jag. Idag var vi ute hela dagen för att kolla hur liftarna fungerar. Alla delades in i grupper och gick till olika ställen. Jag och tre grabbar till (en förstasäsongare, en andrasäsongare och den tredje som varit här x antal säsonger) fick hänga med Tha Man; Stefan. Han sa att han alltid blev mobbad efter de här dagarna eftersom att han jämt var den som tog längst tid på sig och jag förstår honom. Stackarn. Vi höll på i säkert två-tre timmar längre än de andra och höll till vid Vargen- och Björnenliftarna (vilka liftar jag för övrigt ska hoppa emellan hela vintern). Stefan gick igenom morgon- och kvällsrutiner och så fick vi testa att prata i de roliga radioapparaterna vi ska använda så det går snabbare att få tag i pistörer, andra liftvärdar m.fl. (som jag tror jag kommer lacka på eftersom de har så irriterande pip). Haha, jag vet. Onödigt att störa sig på småsaker men jag ska trots allt ha en sån där med mig i fickan jämt. Det som var roligt med dem var att det var olika pipsignaler beroende på samtal (så jag vet om någon ringer mig).
Det enda pinsamma jag gjorde idag var att sitta och gäspa öppet flera gånger när Stefan hade genomgång på morgonen innan vi gick ut, och några gånger när vi var utomhus också iförsig. Jag måste seriöst bli bättre på det. Oartigt ju. Plus att jag nickade till några gånger på genomgången. Inte bra.
Det känns lite speciellt ändå att gå runt i uniformen, som arbetsledaren vill kalla den, för att det låter finare. Fast än så länge har vi bara tillfälliga kläder då de nya som vi egentligen ska ha är försenade. Skönt med ny outfit. Hoppas de nya brallorna inte är så vida nertill, så att man kliver och snubblar på dem.
Idag fick vi tydligen en ny sambo också. Träffar väl honom snart, så fort han vågar sig tillbaka hem hit ;)
För övrigt så rullar allt på bra. Jag tränar och har mig och häromdagen köpte jag och Mia varsin chokladkalender. Himla smart att vänta några dagar för det innebar ju att vi fick äta flera chokladbitar på en gång :) :) :)
Nu ska jag gå och äta. Emma kom precis in till mig och sa att hon hade gjort för mycket pasta med pesto och fetaost så jag fick ta resten. Lyx.
Ikväll är det Bonde Söker Fru också - INTE MISSA!


Puss & Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar