fredag 3 december 2010

En fredag, två dagar senare.

Nu har jag bott här i två dagar och älskar redan stället. Åre är underbart. Bor i Villa Blåkulla uppe på Åre Björnen med två (än så länge) personer; Mia (stugvärd) och Johan (vaktmästare). Och jaaa, jag vet att alla rättvikare reagerar på att han heter Johan och är vaktmästare, men så är det. (Och du Johan, ta inte illa upp!). Men ganska komiskt är det ändå.
Resten (tror det är fem personer) kommer nog i helgen. Det ska bli kul att få se vilka pajsare man ska bo med i vinter :)
Idag fick jag hämta ut mitt tjänstepass (liftkort), så nu är jag ju egentligen fit for fight. Ska bara införskaffa ett par skidor först.
Har köpt nya träningskläder och skor idag. Lär ju skina lite extra nu när jag har skaffat kort på Gold's Gym och allt. Gold's Gym... Det låter så.. Exklusivt. Jag och Matilda var på vårt första pass igår; Body Attack. Hahaaa, bra att starta upp med det som låter värst! Imorgon bitti ska vi köra igen, den här gången Body Pump. Blir säkert en bra start på dagen. Vi kommer ju bli riktigt biffiga. Fast nja... 

Jag lovar att lägga upp bilder också, men klantigt nog glömde jag minneskortläsaren hemma i Rättvik så jag får snällt vänta på att mamma ska hitta och skicka upp den :)

Fick för övrigt en hjärtattack nyss. Det ryktas nämligen att min käre vän Daniel Spåman ska ha köpt handdukar till sitt kök (!!!!!!!!!!!!). Jag har svårt att tro på det men eftersom att en annan god vän till mig, vid namn Johanna Ingels, är en säker källa, så är det säkert så. Grattis Daniel, det var verkligen på tiden. Kul att man slipper torka sig på det där... Ja, vad det nu var, tygbiten som hängde för det skåp som är ämnat för att du ska handdukar i... :)

Jag kanske borde packa upp lite mer. Det har jag iförsig sagt att jag ska göra jättelänge men det händer liksom ingenting. Men lär väl röra på fläskbitarna. Just ja, ska fixa matlådor av min älskade spenat&salamipaj och tvätta. Mycket det blev nu. Bara att sätta igång!

2 kommentarer: