söndag 12 december 2010

Andra helgen i paradiset.

Swisssscccch sa det. Och sen poff! Så var andra helgen i paradiset förbi.
Det har hänt mycket. Igår var jag, Matilda, Isabell och Hanna (två av Matildas rumskamrater) ute och röjde runt i backarna. För mig var det som sagt första gången på säsongen.
SUPERHÄRLIGT! =)
Fatta att jag ska bo här, whole winter long. Det här är bara början.
När sedan kvällen närmade sig satt blåkullafamiljen hemma i soffan och myspyste. Alla hemma samtidigt, vilket var ganska imponerande med tanke på att det aldrig har inträffat förut. Jag tycker om dem, min lilla blåkullafamilj.
Och senare, när massa folk åkte ner till Åre, bäddade jag och Therese ner oss i soffan och kollade på film :)
zzzzzZZZZZZzzzzz...

Det har även varit julmarknad i Åre i helgen. Så efter att jag och Matilda hade varit inne på Stadium och fått oss en riktig genomgång om skidor, som killen där rekommenderade, så gick vi och smakade glögg och sedan kunde jag inte låta bli att köpa blåbärsglögg. Jag hjärta den. Jag kommer att fördricka mig på den. Fast.. Det går ju inte kom jag på. Har ju bara en flaska...
Vi smakade även på rökt strutskött och älg- ren- och vildsvinssalami.
Spännande.
Jag är en bra bit på väg i mina inköp, känner jag. Köpte till exempel stavar idag. Alltid något. Sedan står det mellan två par skidor. Där får jag lov att fundera lite. Så himla drygt att det ska finnas så många olika märken och modeller.
Suck.

För att inte glömma det viktigaste på hela helgen:
När vi klev upp idag runt halv tio fick vi oss en trevlig överraskning. Johan stod nämligen och bakade scones, så vi fick alldeles nybakade till frukost! :) Händig som han är. En perfekt start på dagen om man ska åka skidor. Visserligen hade han lovat oss inatt att han skulle göra frukost, men ingen trodde honom, så det blev en överraskning ändå. På sätt och vis :)
Skidåkning. Deg i soffan. Ny sambo. Träna. Och till middag unnade vi oss även pizza a la Åre.

Nu är vi förresten fullt hus!
Kan ju dra en kort presentation så ni får överblick över mina sambos! (bilder lär väl också komma så småningom)

Mia Lundin: Eskilstuna. Stugvärd.
Emma Rudberg: Sundsvall. Liftvärd.
Therese Olsén: Svenljunga. Skidlärare.
Linnea Eriksson: Hässelby. Skidlärare.
Johan Karlsson: Växjö. Vaktmästare.
Jesper Andersson: Landskrona. Skidlärare.
Och så lilla jag då :)
 

Ny vecka, nya tag! Puss & kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar