onsdag 22 december 2010

Lussebullsbak & pepperkakshusbygge. Det blev succé.

Det är skönt med lediga dagar. Speciellt när man tror att man ska hinna hämta krafter tills man ska jobba nästa gång.
Men icke!
Igår bakade jag och min gode vän Susanne lussebullar. Det blev succé. Det var kämpigt, men det lönade sig ändå. När vi var klara hade vi 47 stycken mästerverk framför oss i olika former och storlekar. Antalet minskade dock snabbt då vi plockade på oss några var och sedan kom några fikasugna människor förbi. Det här var nog enda gången under hela säsongen som vi var populära. Skön känsla.
På kvällen tog vi igen oss med lite relax på Tott Hotell. Underbart. Vi startade upp med några minuter på varsin cykel och lite styrketräning för att sedan belöna oss själva genom att glida ner i bubbelpoolen.
Sedan blev det mycket. Folk från alla håll kom hit till Blåkulla och lekte lekar. Det var kul.
Helt stört.
Idag var jag och Susanne ner till Åre en sväng och kollade på hjälmar, skidor, googles och allt var det nu var. Har säkert glömt hälften. Och för er som undrar hur det går med mitt införskaffande av skidor kan jag tala om att det inte går så bra. Men jag bestämmer mig väl snart, hoppas jag. Något jag däremot har bestämt mig för är en hjälm som jag vill ha. Något som är positivt i alla fall ;)
På eftermiddagen plockade Mia, Susanne och jag fram den kreativa sidan och byggde ihop pepparkakshuset som vi köpte för tre veckor sedan. Bra där, känner jag. Det blev superfint. Tycker vi. Men det tycker inte Jesper. Han har bestämt sig för att klaga på vårt hus enbart för att Linnea och Therese klagar på hans gran. Vad är poängen, undrar jag? Helt plötsligt blev alla inblandade.

Nu borde jag ta mig i kragen och krypa till sängs. Släcka ner systemet så att säga. Men det är svårt när tre sötnosar sitter ute i soffan. Det känns mer lockande att sätta sig och mysa med dem en stund :)
Det ska bli intressant att se vad jag ska göra imorgon då Björnenliften fortfarande inte har öppnat.
Surpriiiiise! Vi kanske får våra namnskyltar i alla fall?


U N D E R B A R T

Blå

kulla

Blåkulla

2 kommentarer:

  1. God Jul Linda!!! Önskar Janne och Åsa och Rikard. Fint Pepparkakshus alltid lika roligt att läsa din blogg!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma :D kul att höra! Massa kramar!

    SvaraRadera