söndag 26 december 2010

Shopping så det står härliga till.

Jobba på, jobba på, jobba på!
Jag fick äran att ta hand om Vargen idag igen. Vi är rätt tajta han och jag nu. Den strulade ingenting idag, nästan. Lite småstrul som vanligt bara och ett stopp. Men det överlever man.
För all del.
Det är jobbigt bara när den verkligen får för sig att den ska leva sitt eget liv. Konstigt nog så gillar jag den ändå :)
Vissa gäster blev dock besvikna på att jag inte hade min tomteluva på mig idag.
"-Va?! Ingen tomteluva idag?!" tihi.

Efter jobbet åkte jag ner till Stadium och shoppade loss. Hör och häpna. Visserligen inga slalomskidor, men luuuugn, det kommer! Däremot köpte jag en ny hjälm, längdskidor (och allt som hör till dem) och en jättemysig rosa fleecehalsduk. Man vill ju inte frysa :) Och nu blev ni säkert skapligt paffa. Ofta jag köper längdskidor liksom. Men ja, så är det. Jag och Susanne har bestämt att vi ska åka minst två-tre gånger i veckan. Sen får man ju se hur det blir med det... Man kan ju i alla fall sätta upp mål.
Jag har ett annat mål också. Att försöka få det lite mer städat i mitt rum under morgondagen. Även fast det känns redan nu som att jag kommer misslyckas. Men! Jag har faktiskt tvättat idag... Alltid något. Den är nog klar nu, på tal om det.

För en stund sen ringde jag hem till mamma och skulle berätta om min hjälm. Då visar det sig att nästan alla mina favoriter sitter där hemma med henne och Amanda och myser. Då fick jag faktiskt lite hemlängtan.
Nej. Om man kanske skulle ta och göra sig i ordning. Jag och Susanne ska ner och kolla läget i byn om en stund :) Kalaskul.

Puss & Kram :)




Bara för att det här kan vara något av det bästa som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar