onsdag 8 december 2010

:)

Mitt huvud har återhämtat sig en aning nu.
Är i alla fall ledig hela helgen och någon dag in på nästa vecka eftersom att Björnenliften inte är färdig att startas för säsongen. Jag kan alltså ägna helgen åt att kolla in skidor i samband med skidtestarhelgen.
Väldigt praktiskt! Kul förresten att min säsong börjar med en ledig helg för min del :P
Idag skulle vi även prova att tidsflexa, vilket helt enkelt innebär att man fyller i sina arbetstider. För att kunna logga in skulle man skriva förnamn.efternamn och lösenordet var ens fyra sista siffror i personnumret. Det komiska var att Olle inte visste hur det skulle bli med mitt namn så vad vi än försökte med informerades vi bara om att "användare saknas". Vi får väl se om jag får någon lön sen då... Tycker mer synd om Micke, en andra säsongare, som tydligen är uppsagd. Känn dig välkommen, eller nåt :)
Ikväll var det ju som sagt Bonde Söker Fru. Alltså... Jag KAN inte missa det, hur löjligt det än låter. Men nu när jag har sett alla program så kan jag lika gärna kolla på resten... :) Tur jag har Matilda och hennes roomies som är lika inne i programmet som jag, i alla fall Matilda.
Skönt att slippa bli mobbad för en gångs skull för att man nördar det.


Måste säga att den här introduktionen på tre dagar ändå har varit väldigt givande. Den har varit bra på det viset att man lärt känna varandra på att snabbt och roligt sätt och att samarbeta. Lite svårt var det igår trots allt när vi fick uppgiften att skriva vårt namn på ett papper och sedan skicka runt det till hela gruppen och så skulle man skriva en positiv sak om varje person. Vissa hade man ju knappt pratat med, eller så kom man inte ihåg namnet.
Det har även varit kul att lyssna på historier som de som har jobbat här förut berättat. Bara för att nämna historien om busslasset kineser som aldrig hade åkt skidor och det blev ett totalt plockepinn av alla dessa i liften och backen, som Eskil uttryckte det.


Veckans citat:


- Man behöver ju inte alltid vara glad för att le. / Simon Gunnarsson


- Vi vill inte ha någon som dör, för döda gäster kommer inte tillbaks! / Micke Olsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar