lördag 25 december 2010

En jul på Bluehill.

Torsdag:
Gissa vad vi fick idag då? Precis! Våra namnskyltar. Så nu är vi lite coolare än vad vi var förut. Vi fick även varsin present från Skistar; en termos, en liten mugg och ett sittunderlag. Det stod ÅRE på allting. Jättefint. Efter morgonmötet blev jag ivägkörd till Sadelliften för att förgylla gästernas tillvaro under dagen. Eller nåt. Men det är jättekul att sopa av snön på medbringarna (metallklumpen som hänger i vajern) och räkna dem varv efter varv. Eller varför inte rita julgranar och blommor på whiteboardtavlan som sitter på lifthuset och sedan skriva God Jul? :) Och att hälsa på massa gäster.
Man gör en del under en dag i liften i alla fall. Det vill jag lova.
Gissa en sak till då. Yes! Olle har kommit på vad jag har för inloggning för när jag ska skriva in mina jobbtider. Det ser jag som ganska positivt ändå.
På kvällen hade jag och Suss hand om kvällsskidåkningen och efter den tyckte vi att vi var välförtjänta av varsin lussebulle och varm choklad - med grädde. Naturligtvis. Så vi låg nere hos henne och kollade på The Holiday :)

Se där ja. Stiligt.

 Fredag, julafton:
Hej liftvärdar står i liften och låt oss lustiga vara. Okej, jag vet. Det där med sångtexter är inte riiiktigt min grej.
Jag har firat jul med Vargen :) Lite mysigt var det att jobba ändå. Alla var så söta i sina tomteluvor.
Jag älskar min.
Fick lite cred för den. Enligt Per, en skidlärare, hade jag Åres snyggaste tomteluva :)
Jag känner en viss stolthet.
Kalle Anka. Tänk att det är lika roligt varje år. Hur många gånger har man inte sett det liksom?
Men det är något speciellt med det ändå.
Schackbrädet i tomtarnas julverkstad <3
Julbord i värmestugan för oss som jobbade. Knytkalas. Supermysigt :)
Sedan gick vi hem och kollade på Tomten är far till alla barnen.



Gääääänget.

Susanne & Sofia :)

Jag & Suss :)

Eh ja. Lisa & Johannes. Jättesöta... :)

Emelie (DALARNA) & Lisa :)



Lördag:
Idag var det varmt. Bara 16 minusgrader. Det är något fel på en när man tycker att -16 är varmt... 
Men så kan det vara. Tokigt va.
När arbetsdagen var över var jag helt slut. Det är ansträngande att springa bredvid små barn i liften och sedan springa och hämta dem när de ramlar :)
Men ganska praktiskt när man kan kombinera motion och arbete!
När man sedan kommer hem blir man erbjuden tacos, och det tackar man ju inte nej till bara sådär. Så ligan satte igång att fixa världens brakmiddag. Välbehövligt.
Vi fortsatte med ett parti Fia med knuff. Jag och Johan var bäst.

Puss & Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar