söndag 17 april 2011

Ur en köttbulles dagbok:

Söndagar är så bra. Man behöver liksom aldrig få dåligt samvete för att man inte gör något vettigt. Idag var dock ett undantag. Vi har gjort många vettiga saker. I alla fall tre.

Dagen började med en underbar frukost på Åre Bageri med två av mina älsklingar.




Gränsfall på ett fakesmile där.

Några som kommit lite vilse?
När vi sedan, några timmar senare, rullade ut från Åre bageri, mätta och belåtna, var det dags att köra hem och sova frukost. I alla fall något som liknade det. Jag och Susanne hade ju planerat att göra en helrenovering av både Popel och Pärlan, inför hemfärden. Det vill säga att vi tänkte ge dem båda en varsin omgång dammsugning och tvätt! Så efter några timmars vila gav vi oss av till the next place to be; Järpen. Jo, det finns visst bensinmackar i Åre. Fråga helst inte varför vi åkte till Järpen. Det blir så jobbigt då. För varken jag eller Susanne har något vettigt svar på den frågan.
Jag hade fått för mig att det skulle finnas en Statoilmack i Järpen, så när vi inte hittade någon gick jag in och frågade om en sådan på OKQ8. Där fick jag bekräftat att det bara finns Shell och OKQ8.
(Fråga helst inte heller varför vi absolut skulle till en Statoilmack).
Grattis till oss. Vi har bott här i snart ett halvår. Tjejerna med koll. Yeah right.

Vi bestämde oss för att åka till Shell och tvätta och dammsuga bilarna. Det gick sådär. Deras dammsugare var trasig typiskt nog. Tvättprogrammet "Luxury" verkade vettigt, så fick det bli. Luften i däcken skulle vi också kolla men eftersom att folk hade en tendens att ställa sig i vägen - utan en vettig anledning ens, tog vi våra nypolerade bilar tillbaka till OK för att kolla luften där istället. Saken var den att det inte fanns någon luftmätare - den hade blivit stulen. Åh himmel, nu blev det lite mycket.
Vi åkte tillbaka till Shell. Det gick bättre den här gången. Då kom vi på att vi glömt fråga på OK om de hade någon dammsugare. Fast nu hade vi varit på både Shell och OK tillräckligt många gånger för att inte våga oss tillbaka, så vi fattade det geniala beslutet att åka till OK i Åre istället.
När vi kom dit började det regna.
Vi gav upp och åkte hem.


Även Susanne har ett par smickrande bilder som jag inte vågar tänka på hur de ser ut. Kan hända att de hamnar på hennes blogg. Det visar sig.



Popel och Pärlan skiner som aldrig förr! Så fina så.
Till kvällsmat hade vi absolut gjort oss välförtjänta av chokladbollar. Och nu sitter jag här i min säng i min egna värld och lyssnar på musik och sjunger med. Bästa uppladdningen för en dag i Björnen. Hoppas på stekväder imorgon så att jag kan börja jobba bort lite av min otroligt snygga bränna. Vi får väl se vad det blir för knasväder.
För övrigt har helgen varit helmysig. Igår provade jag på hur det känns att var lunchare, samt tog några åk lite varstans och fastnade sedan hos David i Tott. På kvällen körde vi på med vår lördagstradition - puckomiddag - pastasallad med bacon och vitlöksbaguetter. Puckomiddagarna är faktiskt en av de saker jag kommer att sakna mest när säsongen är över. Det är något speciellt med dem.

Slutpratat för idag. Tjohej potatisgrej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar