fredag 22 april 2011

Lite blandad kompott från vardagen


Såhär såg jag ut under större delen av gårdagen. Sminkningen är made by pistör-Bengt Larsson. Han var mycket stolt och gästerna log mot mig.
Det snällaste någon sa till mig: Vad vacker du är! / en väldigt gullig liten flicka
Det dummaste någon sa till mig: Oj, nu ser du ju riktigt farlig ut! / en lite mindre gullig gubbe







Susanne och Manpower-Simon har varit riktigt kreativa och skapat denna varelse (den till höger alltså). Snyggast i Åre just nu:


Solen skiner, det är varmt, gästerna är trevliga, Björnliften är påskpyntad - och jag kan jobba på min bränna. Ehm, jobba bort den menar jag. Det är synd att klaga just nu! :) Idag har jag tillbringat större delen av dagen på mitt kära bänkbord ute vid liften. Det är perfekt att ligga och steka på. Fast förut kom en gubbe som ville fika vid det, så jag fick lov att flytta på mig. Typiskt. Men nu tror jag bestämt att jag går ut och lägger mig där ett tag till. Det är ju så himla mycket att göra för oss liftvärdar just nu ;) Ikväll kanske jag och mina tre puckon tar oss ner till byn och kör lite kvällsåkning. Men det är ingen idé att bestämma sig för något i förväg. Att jag aldrig lär mig. Som igår. Jag hade tänkt mig en kväll i soffan och kanske, om jag orkade, vara duktig att dammsuga mitt rum. Men tänka sig. Jag hamnade på Bygget för att se Petter istället. Hatar när ens planering spricker. Men det blev kul ändå! :)
En gäst kom nyss när jag ligger ute på bänkbordet:
- Åh, det måste vara jobbigt att vara liftvakt nu. Vilken stress alltså!
Det har han väääldigt rätt i... ;)
Ehm... Vi slutar där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar