måndag 25 april 2011

Jag ser det snö.. smälta, jag ser det smälta.

I backen, i liftspåret, bakom stuprännor, i diken och framför allt - på vägen! De är överallt. Helst mosade. Jag pratar förstås om de stackars lämlarna som numera pryder E14 på okänt antal ställen. Man kör sick sack med bilen för att slippa få lämmelrester på däcken. Annars hade ju det suttit ganska fint. Men jag träffade en lämmel häromdagen. Vi kan kalla honom Sune. Jag bestämde mig för att reta Sune lite och sträckte fram en pinne för att se vad han skulle göra, med tanke på att jag hört att en lämmel typ hade anfallit pistör-Niklas handske när han viftat med den framför en. Så jag kan faktiskt erkänna att jag var skiträdd. Haha, jag vet. Så himla löjligt att vara rädd för en liten lämmel, men jäklar (ursäkta språket) vad de är aggressiva. Speciellt Sune. Han hoppade fram en liten bit och röt till och jag tog ett stort skräckslaget skutt rakt bakåt. Jobbigt om Sune hade dött av hjärtattack där. Fast det hade lika gärna kunnat vara jag. Peppe har berättat att lämlar faktiskt kan dö av hjärtattack om de blir för aggressiva. Spännande små djur de där.


Närvarande: Sune
Vid köbildning - åk en och en. Det är lite så vi Björnenliftvärdar jobbar just nu.
För övrigt så har i stort sett alla liftar stängt här borta i Björnen. Endast Vargen och Nallen kommer att vara öppna imorgon. Vi får väl se hur länge de kan vara öppna. Idag tog sig mina fötter ett par tre simturer vid Vargen. Vill vara klar med att de gjorde det ofrivilligt.
Jag stängde min lilla björnlift igår eftersom att liftspåret hade typ dött och det hjälpte inte ens att åka en och en. Istället började jag skruva ner ankarbyglar samt städa undan ute. Men jag har fortfarande inte insett att det här är sista veckan vi jobbar och att det här är sista veckan Åres skidsystem är öppet. Visst, snön har ju smält bort, för all del, men ändå. Det är liksom ingen av oss som riktigt vill koppla ihop det med att vi snart drar härifrån. Therese åkte igår och det känns jättekonstigt.
Jaja, det är tid kvar. Njuta, njuta, njuta - som vi faktiskt redan gjort hela vintern. Och gissa VAD?! Jo, jag är frisk nu. Tror jag i alla fall. Är inte det helt underbart?! :) Jag är helt överlycklig. Så därför släpade Susanne med mig ut på en springtur på sex kilometer, och som om inte det hade tagit död på mig så tog jag och Elvira en svängom på gymmet också. Nu är jag igång igen, sådär lagom tills säsongen är slut. Heja mig.

Igår fyllde vår kära Adam Dock år.

Födelsedagsbarnet!

Peppe och Mikael bjöd på en hejdundrans show: "ta byxorna up in the sky".






Alibaba var också där.



Kul kväll. Totaly creeejjjjjsi! As always in Åre.


På påskafton var det påskmiddag a la Blåkullafamilia.

Det serverades bland annat ägghalvor. Några hade dessutom badat i lite cider. Fint ska det va har jag hört.

Lisa hade påskpyntat och var lagom stolt.


Från vänster: Elvira, Lisa, Linnea, Mia, Therese, Jesper, Emelie och Stina.

Kolla in Stinas bränna.

Therese & Jesper!

Emelie och Lisa åt lite för mycket mat.. Eller?








Senare på kvällen drog jag, Mia, Stina, Elvira och Popel och kollade på JOI - Jon Olsson Invitational.







Med andra ord så blev det en kanonhelg. Och det här blev ett bildbombsinlägg. Så kan det gå när inte haspen är på. Som man brukar säga. Nu har jag laddat rejält för två lediga dagar (var nere och snodde chokladbollar och tigerkaka hos Susanne & co förut) och sedan är det bara några få jobbdagar kvar som sedan rundas av med en avslutningsfest. Det blir nog inte mycket bättre än såhär.

1 kommentar: