fredag 29 april 2011

En dag i Förberget.

R.I.P Järven.


Jag och mina kära vänner Elvira, Susanne, Carro och Stina ( som kom med fika till oss ) spenderade hela dagen i Förberget.
Nerhängning av Järven, fika, pulka/skyffelåkning och flams stod på schemat. Vi gjorde det alltså. Slaktade Järven. Utan att blinka. Dessutom är det vetenskapligt bevisat att vi tjejer är snabbare på att hänga av liftar än vad killarna är.


Vi hade vår lifthund med oss också, Jack. Han är lite dissig ibland och tycker bara om en när han känner för det, men han är ändå helt underbar.

 Det var lite kämpigt ibland.


Lunchtime....


 
... med medbringare till lunchdejter.



Efter en knapp timmes lunch där vi hämtde energi genom kladdkakeballerinakex doppade i mjölk, var vi igång igen som aldrig förr. Man skulle nästan kunna tro att vi inte gjort annat i livet än att hänga av liftar.
Fantastiskt.






Smörja alla medbringare med smörjfett/geggamojja/Ingemars snor - vad det nu än heter (den där gröna smörjan fick heta lite allt möjligt under dagen beroende på vad vi var på för humör och hur mycket man hade kladdat ner sig). Kontrollera linorna. Kapa linor som gett upp. Händerna värkte. För att inte snacka om armarna. Solen sken. Medbringare efter medbringare åkte in i förrådet för att hänga där tills nästa säsong startar. Snoret tog slut. Olle kom och fixade olika system i förrådet. Vattenflaskorna tömdes om och om igen.
Och till slut; 136 medbringare senare hade vi nått vårat mål; Vi var lika klara som Järven var död. Sorry kompis, men livet är hårt ibland.


He he hej här kommer segertåget.


Och vilka hade gjort sig välförtjänta av lite fika om inte vi? Så där satt vi och mumsade på kolakakor med chokladglasyr och de omtalade ballerinakexen när Elvira plötsligt utbrister;
- VI TAR CPBILDER!
Så fick det bli.




Det spårade. Det gick utför. Mer än vi hade tänkt kanske. Om vi ens tänkte alls, vilket jag tvivlar starkt på.



 Carro fick plötsligt för sig att hon skulle föda barn.

 Elvira blev lite mobbad :)



Det blev även ett besök i Lilla Björnlandet.



The gang.




 Stina var på toa :)




Nej. Kurt-Lennart är inte med på den här bilden.


Elvira släpades efter Stinaliften. Liftvärden gjorde inte så mycket för att stoppa incidenten.



Vid köbildning - åk en och en. Vid tunt snötäcke - ta't lugnt.





Dagen avslutade vi på Bygget för att se Hoffmaestro. Jag och Susanne skulle försöka komma så långt fram som det var möjligt. Det gick sådär. Blev man inte stämplad, så nog sjutton fick man hälsa på en och annan granne. Men det blev en trevlig kväll trots allt! :)
Idag hade jag åtta åk på hela dagen i Vargen. Jag låg på en bänk och sov större delen av dagen. Det vill säga när jag inte var borta och flamsade med Susanne. Vi har det lite körigt på jobbet just nu, så om ni ursäktar mig så tänker jag gå och lägga mig nu för att sedan ta världens fetaste sovmorgon. (Ja, jag och Susanne slipper jobba i helgen. XL-dagar is the shit).
Så nu har även Vargen och Nallen gjort sitt för den här gången.


Jag kommer att få världens fetaste blåmärke på mitt högra lår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar