onsdag 13 april 2011

Hej våren, eller?

Jo, som ni ser så är det lite körigt på jobbet just nu. Så mycket att göra så man knappt hinner med. Jag kanske hade behövt vara sjukskriven ett tag till. Det här tar kål på mig... ;)
Men det är inte bara korsordslösning och att sitta och steka på dagarna som gäller. Visst, idag var det himla fint väder och varmt, men våren kommer smygandes runt hörnet, snön börjar smälta tack vare plusgraderna. Det bidrar till att det rinner omkring vatten lite överallt, så det är bara att gå till den där snödrivan vid lifthusets ena vägg, skyffla på så mycket snö som möjligt, släpa iväg det till påstiget, dumpa och trampa snö som en tok. Sedan gör man samma sak igen. Och igen. Igen. Igen. Kanske en gång till också. Men oj. Där måste jag nog också lägga lite snö. Sådär håller man på, tills man är helt svettig. So fresh! Då var jag tvungen att vila lite grann :) För jag tänkte på en sak. Om man känner av lite typ... träningsvärk? efter andra arbetsdagen. Är det ett tecken på att man varit borta för länge från jobbet då?

Men det är väldigt roligt att vara tillbaka! Dagen startade med två roliga människor som kom och ställde ett par frågor och utan att vänta på svar tog de liften och åkte iväg. Där står jag och försöker förklara någonting för någon som ändå inte är intresserade. Det roliga är att killen ropar (när de precis åkt):
- Vi hör inte nånting!
- Nej, men vad konstigt hörre du. Ni lyssnar ju inte!
ropar jag tillbaka. Jag kunde inte låta bli.
Drygskåp.Varför besvära sig med att ens ställa frågor om man ändå inte tänker vänta på svar?

Här hemma på Blåkulla är allt som vanligt. Jag tycker det låter så grymt tråkigt att använda det uttrycket. "Som vanligt". Det låter ju inte sådär jättepeppande direkt, eller hur man nu säger. Men om jag säger såhär då;
* Lisa och Jesper kör på med sina skånska uttryck som ingen fattar
* Vår tekokare har dött
* Igår och idag åt nästan hela familjen frukost samtidigt. Och det har inträffat ungefär två gånger i världshistorien, det vill säga igår och idag
 * Choklad är vardagslyx och det kan ingen ta ifrån oss
* Emelie konstaterade att vi var så himla många här som var vänsterhänta. Jag, Linnea... "Ja, ni är ju två i alla fall"
* Jag fortsätter att gå in i helt random saker. Väggar, dörrkarmar, stängda dörrar.. öppna dörrar. Gick in i den sistnämnda nyss. Hur lyckas man?
* Snön smälter vartefter, vilket innebär att sådant som legat djupt, djupt ner under snön (nämner inga speciella ting), nu börjar hitta fram till verkligheten igen... Speciellt har de en tendens att hitta fram i området kring Blåkulla...


Vi har börjat få lite panik. Bara lite smått sådär. Hur vi ska hinna äta upp all vår mat innan vi drar åt olika håll. Den här vi-tager-vad-vi-haver-och-blandar-ihop-det-lite-snyggt-ohja-det-blir-säkert-gott - varianten har kommit till och är i full gång. Jag åt en intressant lunch idag. Tacoköttfärs blandat med ris som jag la i tacoskal och hällde tacosås över. Helt okej. Ingenting jag skulle komma på att laga till middag en vanlig dag kanske. Men så fick det bli.

Efter jobbet tog jag en promenad upp till Copper Hill och tillbaka. Himla mysigt.





Natti natt. Take care! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar