onsdag 20 april 2011

The burned ball.

Tänkte bara säga att brännbollen blev succé. Mitt lag var bäst egentligen. Men ska väl inte klaga över andraplatsen. Bilder kommer inom kort. Det var en salig blandning på sällskapet igår bland Björnenpersonalen, riktigt kul. Själva spelet ägde som sagt rum på Lokattsplattan, i kletsnö, och spelplanen inkluderade även en hel del vattenpölar (eller sjöar kanske jag ska säga) i vilka vissa badade i för att tappert offra sig för sitt lag. Underbart att se hörrni, det är så vi gör här i Björnen. Ställer upp för varandra. Det roligaste måste ändå ha varit att se allas olika sätt att ta sig fram i den svårsprungna snön eller de olika stilarna folk använda för att glida in i mål.
Efter den alltför spännande turneringen, i vilken bollen höll på att grillas ett par gånger, var det dags att grilla - på riktigt. Chorizokorv med potatissallad satt inte helt fel alltså. Folket började succesivt försvinna efter ett tag för att förbereda sig för ett besök på Bygget, och vilka är kvar längst ute om inte vi liftvärdar? Naturmänniskor som vi är. Vi bor ju utomhus. Efter att ha blivit lite mer blöta genom regn och hopp i vattenpölar började vallfärden hem till Blåkulla där en varm bastu väntade. För att sedan fräscha till sig lite (vilket behövdes kan jag meddela) och dra vidare mot.. precis; Bygget!
Riktigt trevlig kväll och idag är det pigga ligan som jobbar. Heja oss! Men nu rinner tiden iväg och jag ska äta och sedan gå tillbaka och pynta min lilla varglift. Inte för att någon lift i Björnen kommer att ha någon chans att vinna den där påsktävlingen (såvida man inte kan göra värsta panggrejen med endast fem stycken påskfjädrar), men det kan ju ändå få synas att det är påsk snart. Eller nåt.

Efter jobbet far vi vidare hem till Olle, där en grillkväll väntar. Love it.
Tjing tjong långkalsong! (Mina som jag har på mig för tillfället är otroliga snygga, med ett hål på höger lår. Ganska svårslaget. Men försök ni).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar