måndag 18 april 2011

För vi har våren runt hörnet!


Har sett årets första tussilago. Utanför Björnens lifthus. Våren ligger i luften.
Riktigt fin dag idag. Lite blåsigt dock. Men SOL! Jag drog till med ett desperat försök att jobba bort min förträffliga bränna. Det gick... Inte så bra.  Eller jag trodde att det hade gått bra. Tills för ungefär tio minuter sedan, när jag stått och granskat mig själv i spegeln ett ganska bra tag och sedan går jag (skapligt entusiastisk) ut till köket där Mia, Johan och Emelie sitter.
Jag: Hörrni, visst syns min bränna inte lika tydligt idag?!
De tre i kör: Jo Linda....... Lycka till med den!
Dagens lycka, och den försvann.
 Tragiskt men samtidigt sant. Oturligt nog. Men den där brännan har ju sin charm ändå. På sitt sätt. Jag kanske kommer sakna den när den väl försvinner. Fast.. Nä, förmodligen inte. Jag får väl vara snygg så länge det varar då! :)

Enligt väderleksrapporten ska det bli ca tolv plusgrader imorgon. Jag vet inte riktigt... Vad jag ska tycka om det... Jag tänker bara på hur jobbigt varmt det kommer vara att jobba i termobyxor. Rena tortyren. Jag kanske får för mig att strejka, och jobbar i endast underställ instead. Det skulle bli en syn för gudarna.
Ja, det ska jag nog göra.

Men vad spelar temperaturen för roll egentligen? Nu har vi ett par jättehärliga dagar att se fram emot. Imorgon kväll ska minsann all Björnenpersonal försöka spela brännboll i kletsnö på Lokattsplattan. Det kan bli minst sagt intressant. Benmuskler, grillning och Bygget på det och kvällen är fulländad. För att inte prata om grillkvällen hemma hos vår käre chef på onsdag. Ja, det är lite mycket nu. Men vi njuter in i det sista!



Kvällspromenader när de är som bäst.

Tjing tjong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar