lördag 1 januari 2011

Och så var det nyår.

Det är såhär det kan bli ibland. Att jag inte skriver på ett par dagar. Men jag hoppas att det är okej ändå.
Än så länge verkar ju inte världen ha gått under iaf :)
Anyway.

Torsdag:
Idag var det väldigt varmt här i Åre. Bara -2. Sommarvärme. Nu skulle han den där thailändaren och hans familj har varit här. Men de har väl åkt hem, tråkigt nog. Men faktiskt så var det riktigt mysigt väder till en början. Solen började titta fram där på förmiddagen. Åååh, tänkte jag. Det här kommer att bli en kanondag. Och precis när jag hade tänkt så, så mulnade det igen och började att blåsa. Man ska inte tänka sådana positiva tankar, tydligen.
Kanonkul. Eller nåt. Det hade inte direkt förvånat mig om jag blåst bort ner över Åre någonstans.
Som om jag inte hade jobbat färdigt för dagen så åkte jag, Elvis och Suss och plågade oss igenom en 90 minuters lång Nyårsmix på Gold's. Alltså gaaaaah. Ännu en gång trodde jag att jag skulle dö, men se där. Jag överlevde.
På kvällen ville vi ner till Bygget, för att Petter skulle spela där. Men det räckte med att se kön för att vi skulle bestämma oss för att inte ställa oss i den. Det fick bli Dippan. Minst lika trevligt, kanske.

Fredag:
Det känns verkligen konstigt att tänka sig att det här är sista dagen på 2010 och att imorgon är första dagen på 2011. Förvirrande. Ett år. Det är ju så lång tid. Och när jag för några veckor sedan bläddrade igenom min kalender för 2010 så gick det på... Tjugo minuter? Vad hände där liksom?

Vi började i alla fall dagen med att åka ner till byn och handla middag inför kvällen. Middagen som vi redan för flera veckor sedan bestämde att vi skulle ha. Bra att bestämma i tid.
För att sedan fortsätta dagen med lite skidåkning. Det är så mysigt att bara kunna sticka ut lite när man vill. Vi fick nog och drog på barnens after ski istället. Succé. Skistarpersonalen som var där och kollade på, var enligt Fredrik de töntigaste. Stackars barn. De måste ju ha undrat...
När kvällen närmade sig blev det då familjemiddag och sedan fick Blåkulla storbesök, kan man nog säga, mer eller mindre. Denna nyårsafton blev verkligen toppenbra! :)

GOTT NYTT ÅR! =D


Lördag:
Vad passar inte bättre att börja det nya året med än med några timmars skidåkning? Väldigt bra, tyckte vi, så vi åkte skidor för hela slanten. Oj, vad vi åkte. Och jag är inte ironisk. När vi kom hem var jag helt slut och som om det inte räckte med äventyr så träffade jag Suss och Micke utanför dörren och mötet slutade i tragedi. Micke fick stryk av oss och sedan begravde vi honom i en snödriva.
Nej. Om det ändå hade varit så väl. Men drömma kan man väl alltid få göra. Speciellt när man blir nerbrottad i snön och dessutom får massa snö upptryckt i ansiktet.


Jag är glad. För om en vecka vid den här tiden är jag nere och hämtar Johanna och Daniel i Åre :) Jag längtar!

En parantes:
Jag kan nu meddela att granen är utslängd eftersom att alla alltid fick så ont i fötterna på grund av barren och att den gick igenom en tidig död "tack vare" att Jesper inte vattnade den en enda gång.


Puss & Kram :)
GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA!

Barnens afterski.


Påväg mot Åre.

Jag och Suss på upptäcksfärd i Björnen.

Barnens afterski.

Familjemiddag (och några utomstående)

1 kommentar:

  1. Hjaaaaaaaaa:D snart kommer vi:D


    hah xD smart att inte vattna! trädplågeri!

    SvaraRadera