måndag 3 januari 2011

Äventyret med ryssarna kan börja.

Idag...

- Försov jag mig. Så att jag nästan kom för sent till jobbet.
- Har jag sett en ryss åka utförsåkning i liftspåret ner till påstiget och som sedan avslutar med en faceplant ner i diket.
- Stod en kvinna mitt i vändhjulet och fick ankarbygeln på sig så att den började slänga omkring. Tyvärr råkade jag stå i vägen och ramlade omkull.
- Blev jag påkörd av en ryss som åkte fram och tog liften innan jag ens hade hunnit flyttat på mig, samtidigt som han skriker "woooooaaaaaaaaaaah".
- Tog en ryss för givet att jag kunde ryska. Som tur var pekade han och hade sig, så jag fattade ändå.
- Är jag glad att jag fortfarande har synen kvar på båda ögonen.
- Slog en ryss mig i huvudet med sin stav. Aj. Snart har jag väl inga hjärnceller kvar.
- Fick jag äta min lunch med en osthyvel.
- Kom en rysk kvinna i blåa kläder och pratade rysselska (en mix av ryska och engelska). Vi stod där ett bra tag och jag fattade verkligen inte vad hon menade. Då gav hon upp, tog sina skidor och gick upp för backen.

Och det här är bara början. De följande veckorna kommer att bli intressanta, minst sagt...

Dagens höjdpunkt:
En liten flicka kommer gående till liften, med skidor och stavar åt alla håll. Jag går fram till henne samtidigt som resten av familjen kommer.

Mamma - Alice, ramlade du i backen och tappade skidorna eller hände det något annat?
Barnet - Nej, jag åkte i skogen och så tog jag av mig skidorna, för mina ben blev så trötta.


Jag älskar den ungen. Världens sötaste.

Efter jobbet gick, eller åkte, jag hem och förberedde mig för träning. Jag älskar för övrigt att jag åker skidor till jobbet, och skoter hem. I alla fall de dagar jag jobbar i Björnenliften. Ingenting att klaga på :)
Jag och Elvira släpade iväg oss till gymmet. Det tog emot lite. Speciellt när ett MRL-pass (mage, rumpa, lår) väntade på oss. Så för att kompensera det hela ska jag nu ta trappan ner till henne och Suss och äta upp godiset vi köpte igår. Det är okej. Måste ju ladda inför en dag i Vargliften imorgon. Det blir en lååång dag. Ända till klockan sju måste jag jobba. Heja.


Puss & Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar