fredag 28 januari 2011

Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör.

Jag skulle vilja börja med att presentera Björnliftens nya maskot och min nya vän; Kurt-Lennart.

Skapad: Idag, fredag 28 januari 2011.

Vågar dock inte uppskatta Kurt-Lennarts livslängd, med tanke på att han nu står på en ganska olämplig plats då risken finns att han blir mosad av pistmaskinen, om han inte redan har blivit det.
Och det känns inte som att pistmaskiner är några som har något samvete direkt, jag vet inte...
Stackars Kurt-Lennart :( Där står han nu helt ensam utan att veta något om sitt öde. Livet är hårt. Ibland. Det finns ändå någonting positivt i den här historien; gästerna tyckte att Kurt-Lennart var väldigt fin och jag fick en hel del beröm. Som jag kämpade med honom. Det bästa av allt var när två kineser (?) kom till liften och kines 1 ställde sig och posade bredvid Kurt-Lennart samtidigt som kines 2 tog massa kort.
Hahaa, jag kunde inte låta bli att tycka att det var väldigt sött :)
Och turistaktigt. För all del.
Meeen, livet är hårt ibland. Som sagt. Man får ta det lite som det är. Och det är som jag har sagt tidigare. Man vet att Årelivet är hårt när i princip alla på Blåkulla går och lägger sig klockan 21.00. Eller i alla fall ligger halvt däckade i soffan omkring 19.00 och blir arga när klockan inte är mer. DET är jobbigt.
Kämpigt om inte annat.

Annars idag har det varit ganska lugnt. Eller ja. Dagen startade med att jag satt med näsan i korsordstidningen, som av någon anledning har hamnat i lifthuset, eftersom att Björnen vägrade vakna så det tog ett tag. Sedan levde hon rackarn resten av dagen. Eller okej, inte riktigt. Hon skötte sig exemplariskt :) Ja. Jag och Micke tycker att Björnen är en hon. Har ni något problem med det? Nej just det. Efter jobbet bänkade sig hela Blåkulla framför tvn och handbollsmatchen. Vilka tror fransmännen att de är?!
Efteråt var det pizzadags med Suss och Elvira (pucko 1 och 2). Älskar att jag får äta pizza till lunch imorgon också. Pizza och pirog. Inte alla som har den lyxen.
Kvällen fortsatte sedan med Let's Dance och Parlamentet. Och nu sitter jag här, dödstrött, och är strax på väg ner under täcket.

Jay Smith!


Men jag tänker inte glömma bort att berätta om gårdagen. Jay Smith var nämligen på besök här i Åre så vi tog det som en självklarhet att dra ner till Bygget och ta oss en titt på honom. Eller ja, för att lyssna. Och visst var han bra. Helt otroligt! Vi andra, som försökte sjunga med i låtarna så gott vi kunde, hade väl lika gärna kunnat låta bli. Överväger fortfarande om jag ska våga lägga upp någon film...
Tror inte jag vågar.
Hoppas ni har förståelse för det i så fall. Men jag ska som sagt tänka på saken.
När vi tre puckon skulle åka hem, blir en historia för sig. Vi kom ut från Bygget och studsade som tre gummibollar där vi hoppade omkring och sjöng på Mikrofonkåt (som var den sista låten vi hörde innan vi gick ut) och hela vägen ner till bilen, började åka och när vi kommit ut på E14 kommer en polisbil upp bakom och vinkar in oss till kanten. Elvira får blåsa och visa körkort och när han sedan kommer tillbaka frågar han:
- Du, har du tappat bort ditt körkort, så att du väntar på ett nytt?
- Ehm, du håller väl i det? , svarar Elvira.
- Hehee, ja jo det förstås...
Sedan frågar de ut oss om vart vi ska, vart vi bor, om vi har och har haft det trevligt. Vi svarade så snällt.

Jag - Och ni är ute och åker såhär på en torsdagskväll helt random?
Polis - Ja...
Jag - Jaha, vad trevligt. Eller?
Polis - Ja jo. ehehee.
HA! De hade säkert väntat sig att få sätta dit oss för rattfylleri! Enligt Elvira så hade de nämligen sett oss komma ut från Bygget och sedan följt efter oss, för att det säkert trodde att vi var aningen berusade.
Jag kan förstå dem, till viss del. Så som vi höll på. Men de var tvungna att åka efter oss och slösa bensin på det? Ja, jag säger då det...








Det var hur som helst en väldigt trevlig kväll. As always in Åre.
I love it.
I love it a lot :*

Over. And. Out. For. Now.
Puss & Kram :)

1 kommentar:

  1. Wohooo!! Älskar din blogg. Och Kurt-Lennart är mycket vacker. Hoppas han får stå kvar lite. Och appropå filmerna från i torsdags. NEJ lägg inte ut dom, skräm inte iväg folk Linda.. =)

    SvaraRadera