onsdag 26 januari 2011

Mittnytt.

Hyfsad utsikt från Vargen.


Börjar detta inlägg med att berätta, med en viss stolthet i rösten, att vi nu har klarat av den värsta ryssinvasionen.
Det gjorde vi bra. Dock blev det väldigt tomt här utan dem, men förmodligen så överlever vi ändå..
Skitvecka nu, vilket innebär att jag bara är ledig torsdag. Oj, det var visst imorgon.
Någon annan som är ledig?
Nej, tänkte väl det. Ha det så kul på jobbet och i skolan :)
Imorgon är det tänkt att jag, Susanne och Elvira ska iväg och sladda runt i backarna.
Vi tre. Tre puckon. Svårslagna.
Men först: sovmorgon, känner jag lite där. Den som av någon anledning försöker ta den ifrån mig får stryk. Fast just ja.. Jag skulle ju ringa och väcka Mikael imorgon kvart i åtta. Då sket det sig ändå -.-


Måndagen spenderade jag i Björnliften. Björnen är snäll. Det kändes lite som att det var sommar. Nästan så att man hade kunnat gå runt i shorts och flipflops kanske. Jag menar två plusgrader och töväder. Inte okej. Det var inte direkt ett regnigt Åre jag ville komma tillbaka till i söndags, men tänk så blev det.
De två senaste dagarna då jag har befunnit mig borta hos Vargen och det har varit lite tomt på folk, så har jag fått tid att... Tänka för mig själv. Eller något. Snarare hjärntvättning eller vad man nu kallar det.
Jag har till exempel:
- Kommit på att vissa skidor ser ut som alldeles för långa ankfötter på folk. Speciellt när gästerna hasar sig fram lite tafatt och skidorna "fladdrar lite". Det ser jätteroligt ut. Nästan så att jag sitter här för mig själv på ett dött Blåkulla och skrattar ihjäl mig.
- Sett en ensam tågvagn, i ögonvrån bara sådär, åka uppe på vägen som går längs med Vargen. Först blev jag förvånad, sedan tyckte jag att det var coolt, och sedan blev jag besviken för att det bara var en lastbil. Annars hade ju det varit en riktigt häftig story att berätta.
- Kommit på den idén, ifall jag skulle känna för att jävlas någon gång, att precis när en gäst är påväg ner i fållan och fram mot pinnen för att ta teleskopet (liften) och jag sitter inne i lifthuset, så trycker jag på en knapp som gör att teleskopet åker iväg, mitt framför näsan på gästen. Vore inte det jättekul? Bara för att få se gästens reaktion! =D


Ja, ni ser...


Annars är det ganska trevligt att vara i Vargen. Fast bara när den gör som jag vill och inte krånglar. Ganska skönt ändå att jag ska ta hand om Björnen hela helgen. Den är inte lika avancerad. Inte lika krånglig. Den bara funkar, oftast, medan Vargen bara ska dryga sig och sånt. Fast nu har den skött sig rätt bra, bortsett från igår morse då alla teleskop hade frusit fast under natten så jag fick stå och dra loss dem :) Riktigt trevlig morgonsyssla. Rekommenderas!

Fortfarande...
...får jag vara på min vakt när det gäller stavar, annars är risken stor att jag blir blind eller hjärndöd och det har jag verkligen ingen större lust att bli. Inte än i alla fall. Jag älskar att folk har sån himla bra koll på sina stavar. Verkligen. Puss på alla som rätt som det är slänger upp stavarna i ansiktet på mig så jag får träna mina reflexer lite grann...
...är det svårt för folk att förstå det här med röd och grön gubbe i Vargen. Nog för att den gröna gubben har blivit blå på grund av ålder men jag menar, hur svårt kan det vara? Det som inte hjälper heller är att jag ställer mig i vägen för att visa att de måste vänta en liten stund. Då visar vissa gäster hellre noll hänsyn och åker rakt på mig istället. Men närkontakt är ju alltid mysigt...
...har folk svårt att fatta varför de måste ha en fot fri när de åker snowboard och ska upp i liften. Utlänningarna är experter på att spela dumma och inte fatta vad man menar. Sedan ifrågasätter de varför det är för deras egen säkerhet. Eller så gör man som den helgröna snubben som vägrar fatta vad jag menar och åker istället rakt på mig där jag har ställt mig i vägen för att han ska fatta. Igår var dagen jag höll på att få riktiga platta ankfötter, men jag klarade mig. Jag tänkte för mig själv att om han skulle ha kommit tillbaka hade jag spöat honom och han måste ha hört vad jag tänkte, för tillbaka kom han då inte ;)
...finns det en stor väska i mitt rum som jag inte har packat upp. Idag däremot hittade jag lite saker och kläder jag inte hade tänkt på att jag hade med mig ens. Och numera är väskan tömd och innehållet ligger på golvet i mitt rum...
...ligger min matta som ska vara i mitt rum, på balkongen. Men den behöver jag ju inte nu eftersom att golvet är täckt med annat..



Anyway.
Det känns som att den här veckan har gått fort. Skapligt i alla fall. Och gissa vad! Jo, precis. Vi fick våra underställ idag som vi blev lovade, på introduktionen, att vi skulle få så småningom. Bättre sent än aldrig, som jag brukar säga. Jag fick tröja och långkalsonger i herrmodell. Då kommer det att hänga sådär snyggt nere vid grenen. Jag och Susanne tänkte om vi skulle inviga dem imorgon på Bygget när Jay Smith ska spela.
Alla kommer att vilja ha oss. Eller?
Det är redan onsdag idag liksom och jag har tränat varje dag hittills. Så idag när jag raggat till mig sällskap till gymmet, som till min stora glädje blev Susanne, kommer hon på att vi kan gå ner till gymmet. Så det gör vi. Vi är helgalna, vi vet. Men fram kom vi. Det tog en timme lite drygt och sedan en timmes gym på det. Måste faktiskt få säga att jag är skapligt stolt över mig själv. Och över Susanne också :) Så vi avslutade dagen med att kolla på filmen Dum & Dummare och de sista lussebullarna och varm choklad på det. Inte helt fel. Synd bara att vi inte har några fler lussebullar :'(


Nej, om jag skulle ta och sova några timmar, om det nu går. Är lite skrämd. Tror att det spökar här på Blåkulla. Tyckte jag hörde en röst. Så var det Johan som snackade i sömnen. Och DÄR gjorde han det igen. Jag tror att jag går in till mitt rum nu. Säkrast så. Innan jag gör på mig.

Peppning på tre på att sova nu och åka skidor imorgon. ETT, TVÅ, TRE - SOV NU OCH ÅK SKIDOR IMORGON!
Internskämt.
Jag och Susanne kollade på en kass film igår som handlade om två korkade bröder och varje gång de skulle göra någonting peppade de varandra. Det var det bästa på hela filmen. Och det enda som var bra för den delen.

Over. And. Out. For. Now.
Puss & Kram :)

Jag & Mickeeeee. Det finns bara sådana här bilder på oss. Påväg till Bygget igår för övrigt.  


Alexis också =D

Mitt rum. Det är inte så mycket större än såhär. Bakom mig till höger finns en garderob och till vänster en byrå, och dörren då.

En dag i Vargen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar