onsdag 5 januari 2011

Vargliften - the place to be.

Det är spännande att jobba i Vargen. Alltid är det någonting. Varje dag. Och för säkerhets skull, som att jag inte hade träffat tillräckligt med ryssar, var det även idag majoritet av dem i liftkön.
Men idag höll den sig vid liv. Nästan i alla fall. Igår däremot, dog den lite mer och för att krydda storyn ytterligare skedde en återuppståndelse. Jag trodde där ett tag att den tappat livsgnistan helt, men se där var jag ute och cyklade.

Länge leve Vargen!

För övrigt har det varit en dag med äventyr? och lite för många ryssar. Det känns lite som att det inte riktigt var min dag idag ändå. Det hela börjar med att en ryss åker fram för att ta liften. Det folk inte förstår är att så fort de har passerat en pinne vid påstiget, åker teleskopet (liften) iväg, så det gäller att hänga med. Denne ryss tar tag i teleskopet men är inte tillräckligt snabb och släpper det bara sådär, pang bom! Och vem tycker hon ska få en tjäng i huvudet om inte jag? Så där står jag, lite halvyr och undrar vad som precis hände.
Fin man är alltså. Olle (arbetsledaren) fick komma och ta över lite. Olle är snäll.
Så när jag fick lunch sedan fick jag lite tid att återhämta mig. Tyvärr hann jag inte hälsa på Suss i Nalleliften på lunchen, vilket jag har gjort till en vana, mer eller mindre. Men jag fick mig i alla fall ett skratt för dagen när Olle kommer in när jag sitter och äter.

Olle - *öppnar dörren* RAAAAAAAAAAAAAAP
Jag - Hahahahahaha.
Olle - Va?!
Jag - Jag älskar att du rapar rakt ut. Det gör jag också!
Olle - Hahahaha, ja men vad ska man annars göra då?


Vad skulle vi göra utan pistörerna? De är helt underbara. Kan ju lägga till att Olle förmodligen har det skönaste skrattet.
Älskar't!
Jag överlevde dagen. Och som om jag inte tyckte att det räckte med huvudvärk från dagens incident går jag rakt in i väggen när jag ska in till mitt rum. Men jag antar att man får skylla sig själv om man kollar åt ett annat håll än det man ska åt..
Ibland är man bra dum alltså.
Sedan gick jag och Suss en rask promenad på 5 km och tyckte därför att vi förtjänade en stund i bastun vid ankomst till Blåkulla igen. Då passar jag på att nästan skålla mig när jag ska hälla vatten över aggregatet och för att avsluta dagen på ett perfekt sätt bränner jag mig på ett pommes frites på foten...
Inte okej!

Like that.




Puss & Kram :)

5 kommentarer:

  1. <3 sötis! du e så klantig ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis..till att hamnat på Åres bästa personalboende. Såg dig skriva att de var fullt hus vid 9...de går att trycka in 10. Det var vi säsongen 00-01. Ser på bilderna att köket fortfarande saknar lite luckor ;) Hoppas du får en kanon säsong. Lev livet.

    Mvh Tvättstuge-Johan ;)

    P.s Vilket av alla "STORA" rum har du äran att bo i? :)

    SvaraRadera
  3. Tack Elin, eller något :) <3

    Och tack Johan. Blåkulla är kanon :D jag bor i rummet bredvid toan, det mindre till vänster :)

    SvaraRadera
  4. Ok..de utan fönster;) Vi bodde två pers i rummet till höger om toan. var bara ett säng bord som skilde sängarna åt....

    SvaraRadera
  5. Nää, det med fönster. Och balkongdörr =)

    SvaraRadera