söndag 30 januari 2011

Minusgrader. Plusgrader. Snöstorm. Sol. Varvet runt. Och såhär håller det på.

Så sant som det står skrivet. Det verkar som att vädret inte riktigt kan bestämma sig. Först har vi minusgrader som under natten övergår till plusgrader som leder till att lite snö töar bort, och det suger ju. Natten efter blir det minusgrader igen och under hela nästa dag är det snöstorm och massa liftar står på grund av den. Igår var en sådan dag. Det blåste som sjutton och det var snö åt vilket håll man än kollade. Ett tag kändes "snöflingorna" som småspik i ögonen så jag stod i princip och blundade samtidigt som jag byglade på folk på liften. Eller ja, nästan i alla fall. Jag gjorde mitt bästa, mer kunde jag inte göra. Så kommer det en helt random snubbe, kollar på mig och säger;
- Hej! Hur är det idag? Du ser ju inte speciellt road ut!

och drar sedan iväg.
Kul kille.
Hur vore det om han och jag hade bytt plats där, just i det ögonblicket, så hade han fått känna på det riktiga säsongarlivet? Då hade det nog inte kommit så mycket mer ur den munnen tror jag... :)
Det typiska var att igår var första dagen på ganska länge ändå som det var så mycket folk. Jag fattar inte. I den där stormen. Inte kunde jag vara inne och värma mig några längre stunder heller eftersom byglarna slängde åt alla möjliga håll.

WOOOHOO! En glad tjej en perfekt dag i liften. Eller? Älskar att den svarta mössan är vit.

Tappra gäster som kämpar på i snöstormen.


Sådär ja.
 En perfekt dag i liften med andra ord.
Igår och idag var det inte många som sa något om Kurt-Lennart. Ganska förståeligt med tanke på hur han ser ut nuförtiden. Det är nästan tragiskt. Han har ingen näsa, ingen mun och inga ögon kvar, samt att han har magrat en hel del. Men än har inte pistmaskinen kört över honom. Det är jag väldigt tacksam för. Kurt-Lennart också för den delen. Tom gillade honom i alla fall. Tom är en sjukt söt liten kille som kommer och åker hos mig ibland. Så kom han igår och ställde sig och pekade på Kurt-Lennart och sa något i stil med;
- Kolla en snögubbe!
- Ja, visst är han fin?, svarade jag.
- Ja!
- Vet du? Han heter Kurt-Lennart.
- Jag tycker att han ska heta Tom istället.

Och så fick det bli. Nästan. Jag kan ju inte döpa om honom bara sådär (ja, Kurt-Lennart är döpt). Han får väl heta Tom i efternamn då.
Efter en stund kom en svettig dansk. Det var egentligen inget speciellt med honom, bara det att han stank svett :) Svettlukt är det bästa som finns.

Sen är det såhär va att i torsdags planerade jag, Suss och Elvis vår kommande helg, det vill säga den här, in i minsta detalj, och det blev SÅ bra tyckte vi. Så i fredags tog vi en vilodag från allt vad träna heter och gick som sagt till Carins för att köpa med oss pizza hem och sedan inte göra någonting resten av kvällen.
Än höll våra planer.
Igår skulle vi träna efter jobbet men eftersom gymmet stängde tolv så sket det sig totalt. Så jag la mig i soffan och sov istället. (Det hörde inte riktigt till planen, men ändå). Senare på kvällen gick jag ner till mina två favoritpuckon (ja, de som jag smidde helgplaner med, precis) och bakade kanelbullar.
Det var faktiskt planen. Och vad populära vi var idag sen :)
MEN! Planen sprack. IGEN. Meningen var att vi skulle ner till gymmet idag också, men se där ja. Jag och Elvis skulle nämligen ha hand om kvällsåkningen.
In our face! Eller nåt...
Så man kan väl säga att våra planerade helgplaner gick... sådär?
Bättre lycka nästa gång. Kanske.
Idag märktes det att nytt folk hade anlänt till Åre. Jag fattar inte vad som är svårt med att åka lift, än mindre att ta den. Det roligaste är ändå att folk åker fram till påstiget utan att ha en endaste koll på vart liften är och får den på sig. Gästernas miner då är näst intill obetalbara.

Jag hoppas att Kurt-Lennart står kvar när jag kommer tillbaka till Björnis på torsdag. Nu ska jag ladda ordentligt inför en dag i Vargen.
Vargen - in my heart, now and forever.


Fast med tanke på att han just nu ser ut såhär och dessutom har magrat en hel del så är hans läge ganska ostabilt.
Åh. Jag vill inte att han ska dö :'(
Håll ut, Kurt-Lennart! Jag är tillbaka på torsdag! <3
Over. And. Out. For. Now.
Puss & Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar