tisdag 11 januari 2011

En vecka har gått - vad har hänt sedan sist?

Det måste ha varit väldigt körigt för mig på senaste tiden med tanke på att det var ungefär en vecka sedan jag skrev här sist.
Och det har det faktiskt. Ett litet sammandrag:


- Jag har sett en gäst som åkte skidor i keps.
- Jag började nästan bråka med en gäst som rökte i liftkön.
- Igår lyckades jag försova mig en timme. Men det löste sig ändå. Tror jag...
- Tre ryssar (en familj) gjorde min dag i Björnenliften häromdagen. Ingen av dem kunde åka skidor och samtidigt som jag var inne och fixade en sak i lifthuset skulle pappan hjälpa mamman och dottern på liften, vilket inte gick så bra. Jag kan ju tala om att jag fick kämpa för mitt liv för att inte brista ut i ett asgarv. När jag sedan var framme för att hjälpa dem stod det helt fel så de tog ett bra tag innan de ens kom iväg från påstiget. Nästa gång de kom backade mamman på dottern, som trillar omkull och mamman bryr sig inte. Pappan trodde för övrigt att han var bäst på att åka skidor.
- I torsdags var alla jättesega och man hade väl helst legat i soffan hela eftermiddagen och kvällen. Men sedan skedde ett under. Jag och Linnea tog oss i kragen och tränade, i en halvtimme. Bättre än ingenting.
- På fredagen bestämde vi oss för att lyxa till det lite och ställde till med familjemiddag. Helt okej.
I alla fall maten.
Ja, och sällskapet då. Kanske :)
Sedan avslutade vi kvällen med Let's Dancepremiär. Alla killar försvann ner till byn så det blev familjetjejkväll här hemma. Underbart mysigt! :)
- En dag öste en mamma beröm över mig för att jag hade tagit hand om och hjälpt hennes dotter och varit så pedagogisk med henne när det gällde att bland annat åka lift. Den mamman gjorde min dag :)

I lördags kväll (eller natt då, tack vare SJ), anlände Daniel och Johanna till Åre.
ÄNTLIGEN :D
På söndagen kom resten av ligan. Och imorgon kommer min Mikael :)
Allt är på topp!
Sedan hände en märklig sak. Igår när vi var på Konsum och handlade kommer en dryg snubbe in och frågar om man kan köpa snus i kassan. Och eftersom att han lät som en dryg stockholmare brydde jag mig inte ens om att kolla åt hans håll. När vi sedan går ut från Konsum säger Johanna att det var David Hellenius.
Haha, skapligt komiskt.
Senare drog gänget ut mig på kvällsskidåkning. När jag efteråt ska låsa upp Popel vrider jag till för hårt och nyckeln delas på mitten. Väldigt lyckat. Jag kan inte ens beskriva hur arg jag var. Så himla typiskt. Så stackars Popel fick stå nere i Åre alldeles ensam inatt.
Pluttpopel <3
Men. Nu kommer det mest spännande.
Idag upptäckte jag och Johanna att man kunde låsa upp den från passagerarsidan. Varför testade jag inte det igår?
Jag skulle behöva en ny hjärna. Man borde kunna byta ut sin ibland, när den blir för sliten.


Nog skrivet för idag. Nu ska jag göra mig klar för en kväll med sambosar och gänget som är och hälsar på :)


Puss & Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar