onsdag 16 februari 2011

Och vilken personalfest det blev sen!

Igår var hela Skistar på raggarträff på Tott Hotell.
Vi åt typisk raggarmat såsom hamburgare med pommes, korv med bröd och mos, kycklingklubbor och revbensspjäll och dansade omkring som galningar till Rockabillymusik.
Idag var typ alla trötta. Jag förstår inte...?
Periodvis kändes det som att jag befann mig hemma i Rättvik och att vi hade hunnit ända fram till vecka 31. Inte så konstigt att förvirring uppstod.
Det blev succé.
Kalas. Toppen. Tjoho!
En kort sammanfattning av kvällen. I bilder. Vi låter dem tala.
(Nej, alla bilder kan inte visas här. Jag fick lov att göra ett urval...)






















Idag var det kallt. Väldigt kallt. Det gillar vi inte. Jag som tyckte att jag pälsade på mig ordentligt med tre par strumpor och tre lager tröjor under jackan. Lite kallt om öronen var det också :( Volymen i mitt hår vill liksom inte minska så som ni förstår hade jag vissa problem med att få ner mössan över huvudet i morse. Men som det verkar så överlevde jag den här dagen med.
Efter jobbet körde vi tjejer en storstädning av Blåkullas kök, som jag kan säga var väldigt behövligt. Sedan for Stina runt med dammsugaren och det rasslade härligt när lagret med smuts for in i dammsugarslangen.
Lite träning och shopping på det, kände vi.
Jag och Stina orkade lyfta oss själva tre gånger på en sådan där stång som hänger ut från väggen, ni vet. Nästa gång klarar vi fyra, sedan fem, sex, sju, åtta... Eller?
Man blir biff när man bor i Åre. Tydligt bevisat.


Imorgon kände jag att det var dags för en ledig dag. Ett litet andrum från alla danskar. Idag var jag nära, på riktigt, att få en stav rätt i ögat, men dansken (?) var väldigt snäll och tyckte det räckte med en smäll rätt över nosen. Tack så mycket. Det uppskattades. Annars ser jag väl numera ut som en vit trasa med blå prickar och fläckar lite överallt. Jag älskar när man plötsligt får en smäll över ryggen, benet, magen, armarna, eller vad som annars behagas.
Men imorgon då. Det kommer bli himla körigt alltså. Det är så mycket jag ska hinna med.
1. Ta en ordentlig sovmorgon.
2. Åka skidor.
3. Släpa mig ut i längdspåret.
4. Gymma.
5. Åka snowboard på kvällis.

Jag meddelar er i nästa inlägg om hur mycket av detta jag hann med.

Over. And. Out. For. Now.
Puss & Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar