lördag 26 februari 2011

En dag kvar, sedan finvecka. Tjalalalala!

Hahahahahahaha, jag måste bara börja med att berätta en sak som hände nere i Björnliften i torsdags.
Det märktes redan tidigt på morgonen att torsdagen skulle bli en underbar dag med solsken.
Eftersom att jag inte har med mig några solbrillor hit till Åre blev jag därför, som ni kanske förstår, väldigt glad när jag hittade ett par liggande i lifthuset. Jag trodde naturligtvis att det var Mickes (han jag delar Björnen med), så jag satte glatt på mig dem och gick sedan ut till gästerna. Efter lunch blev det, en kort stund, lite mulet, och jag tyckte inte att brillorna behövdes så jag la dem inne i lifthuset. Efter en liten stund kom solen tillbaka och jag satt där och glassade i solen på min stol kommer det en snubbe fram till mig och frågar om jag har sett till några solbrillor som han hade glömt där två dagar innan.
Jag blev förskräckt.
Men jag bad honom att vänta ett ögonblick, så skulle jag gå och kolla. Jag går in i lifthuset, hämtar solbrillorna jag haft på mig under hela förmiddagen och han säger direkt att det är hans.
Jag var helt paff.
Han tackade så mycket för hjälpen, stoppade på sig brillorna och åkte sedan glatt därifrån och det var inte förrän han hade dragit iväg som jag insåg att han lika gärna hade kunnat komma under förmiddagen.
Vad skulle jag ha gjort då liksom? DU ÄR MED I DOLDA KAMERAN! SURPRISE!
Typ; jag skulle bara se om du kände igen dina egna solbrillor.
Helt sick. Men så himla roligt egentligen.
Fast vadå, jag kanske också har sådana brillor. Det vet väl inte han.
Hahahahahahaha. Jag dör lite grann. Plus att han var engelsman.
Men förstå honom lite då. Åker till Åre, Sverige för en härlig skidsemester och så snor en liftvärd hans solbrillor. Det skulle vara något att berätta för de där hemma va.
Lite tråkigt egentligen nu när jag verkligen tänker efter, att jag inte hade dem på mig när han kom.
Hur som helst. Vi lämnar det.


I helgen har jag hängt i Vargen. En dag kvar. Jag är helt slut i huvudet när jag kommer hem på eftermiddagarna. All denna kaos som alltid uppstår. Ena ögonblicket går jag in i lifthuset för att värma mig en snabbis. Ögonblicket senare är det kaos. Men så är det jämt. Om folk bara hade kunnat undvika att krångla till det för sig när de ska åka lift. Fast poängen med skidsemester för de allra flesta är väl just att krångla till det så mycket som möjligt. Allt för att få en lite extra kryddig utmaning.
Heja turister. Och inte nog med det. Nästa vecka kommer alla stockholmare.
Det kan bli ytterst intressant. Tur jag bara jobbar tre dagar då...
När vi ändå pratar om Vargen kan jag berätta att gästen jag skrev om för ett tag sedan som gav mig arga blickar har återvänt. Eller den gjorde det för en dag i alla fall. Dock var den inte lika arg denna gång :)
Känns skönt.
Och bara för att kan jag även berätta att jag har träffat David Batra och hans la familia.


Jo, en dag kvar i Vargen som sagt. Och så åkte jag på kvällsåkningen i Nallen imorgon i för sig men sedan väntar finveckan! Kan behövas. Min lilla älskling ska till farbror doktorn på måndag och bli frisk, äntligen :)
Ja, jag kallar Popel för min lilla älskling <3
Det blev 3 km längdskidor efter jobbet. Tyckte att det räckte den här gången.
Kvällen spenderade jag nere hos Elvira. Vi slötittade på melodifestivalen och sov. De andra två puckona dissade ju oss den här gången så vi fick klara oss på egen hand och se hur det gick.





För att vi kanske har den snyggaste toadörren.


Denne filur hittade jag en gång för ganska längesedan i en gott&blandatpåse jag köpte här nere på Matboden. Vi bestämde att vi skulle spara honom hela säsongen men nu verkar det som att stackarn har blivit uppäten ändå.

Bara för att Åre är underbart!
 Dags att dejta kudden nu, känner jag. Vargen väntar på mig imorgon.
Kaoset med.


Over. And. Out. For. Now.
Puss & Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar