fredag 11 februari 2011

Åre. Hur bra kan det bli?

Ja, bra fråga. Bättre än bäst nästan. Jag tror nog att det här var säsongens bästa dag. Visserligen är det ju tre månader kvar och nej, jag är inte synsk, men den här dagen var liksom perfekt. På alla sätt. Det blev skidåkning heeela dagen med bäst sällskap; mina puckon Elvira och Susanne. Vi var uppe en sväng på toppen och njöt av livet. Livet som det ska vara just nu.

UNDERBART!
Här fastnade vi ett tag. Inte så konstigt kanske. Vi hade nog suttit kvar där än om vi inte tagit oss i kragen. Drömlandskap <3 Och här bor jag.
L Y X. 

Jag och Susanne åkte även en och annan vända till Stadium idag också, för att testa lite olika skidor. Neeeeeeej, jag har inte köpt några än och jag vet att jag skrev att jag skulle göra det i typ december. Men det har liksom inte blivit av. Jag ska inte säga något mer om det nu eftersom jag är så dålig på att göra saker jag säger att jag ska göra. Ibland i alla fall.
Som när jag säger till mig själv att jag måste städa mitt rum. Det har jag säkert sagt att jag ska göra massor av gånger i över en månad nu. Igår blev det av. Vart alla saker tog vägen vet jag däremot inte men golvet är i stort sett tomt nu.

Tillbaka till denna dag, denna fredag. Det blev ju lite morgonskidåkning med liftvärdarna, som ni säkert redan har läst om och sett bilder på. Efter min och Susannes frukost nummer två drog vi alltså ut i backen igen. Den underbara skiddagen avslutades med lite after ski på Bygget med Marmeladorkestern. Wonderful. När vi till slut har tagit oss tillbaka till Blåkulla får vi lov att skotta fram Pärlan och Popel. Hitta två bilar, eller något. Stackars dem i morse. Det såg ut som att de hade stått där i tre veckor utan att någon ens ägnat en tanke åt dem och jag åkte med Popel i... tisdags?

Vaaar är Popel?
Den som hittar Popel får hittelön!

Jag önskar att alla dagar vore som denna. Om jag fick bestämma, så skulle det vara så. Då skulle jag vara glad jämt, jämt, jämt.
Som om det inte vore perfekt nog så kommer Johan med förslaget att göra pannkakor till middag. Jag och Stina nappar genast på förslaget. Lite cred till Johan för hans pannkakor alltså.
Nobelpris i pannkakstillagning. Det vore något.
Mätta och belåtna gick jag och Stina ner till lilla Blåkulla för att kolla på Parlamentet med Elvira och Mikael.

Allmänt:
- Jag vågade titta efter om jag fått något blåmärke, och jag har fått ett fetingmärke precis ovanför höger knä. Det har jag den danska tanten att tacka för (hon som klättrar över skipassläsaren och som numera är en känd figur här på bloggen). Och ja, hon är dansk och har för övrigt en man som ser ut som en get.
- Jag har skaffat ännu ett brännmärke till min samling. Stina och jag skulle steka ägg häromdagen och det är ju ta mig sjutton totalt livsfarligt! Men nu kommer jag väl antagligen att minnas den kvällen resten av säsongen. Och för all framtid, dessutom.
- Idag lyckades jag med att få ont i mitt höger knä. Inte på grund av blåmärket (eller?). Men så som vissa backar såg ut idag (puckelpistar), så kanske det inte är så konstigt. Typiskt ändå. Kunde det inte vara det vänstra knät istället, som jag redan har ont i?
- På söndag ska jag, Stina och Susanne åka snowboard på kvällsskidåkningen här. Stina säger att vi kommer äga, men jag vet inte vad jag ska tro än. Vågar inte riktigt uttrycka min åsikt i det ärendet, än...
- På tisdag är det raggarträff på Tott Hotell, det vill säga personalfest för all Skistarpersonal.
- Jag har med tiden upptäckt att den lilla flickan i rosa, smutsig overall som jag ständigt hjälper i liften, är dansk. Men hon är söt ändå.
- Imorgon är det melodifestivalen. Vad ska Sverige komma med för skämt härnäst?

Under dagen...

Hej, jag älskar livet! =D

:)




 Visst är det så, att bilder säger mer än tusen ord?
Isåfall låter jag de här bilderna tala för sig själv. Som med de från i morse...





Over. And. Out. For. Now.
Puss & Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar