söndag 13 februari 2011

Plötsligt händer det.

Jag vet inte hur det gick till, men plötsligt stod vi där. Jag och mina tre puckon på varsin bräda i Nallebacken. Det var dags att underhålla pistörerna och de andra skidåkarna en gång för alla. Jag höll på att dö av skratt innan vi ens hade börjat. Bara tanken på oss fyra i Nallebacken. Det var liksom svårt att få ihop.
Stina kallade oss för The Snowboardgangsters. Det stämde ganska bra.
Det gick bra. Susanne hade aldrig stått på en bräda. Hon var så söt där hon kämpade för sitt liv. Heja dig Susanne! =) Du var så duktig! Elvira gav upp efter några åk och lekte med Jons (pistör) hund istället. Jag och Stina avancerade till det och åkte Björnens svåraste backe. Faktiskt. Den är skapligt brant på vissa ställen. Vårt mål var att ta oss ner för den. Döda eller levande. Helst levande men det andra skulle också gå bra. Och se där.
Vi lever.
Det gick bättre än vi trodde. Vi hade inte åkt på några år, någon av oss.
Det var inte sista gången vi åkte snowboard kan jag ju tala om.
Clemme hade lovat att han skulle komma med sin kamera som han hade laddat, just för detta tillfälle. Det var kanske lika bra att han inte dök upp, kände vi.


En perfekt avslutning på en ännu mer perfekt helg!
Och VET NI VAD?!
Jag har köpt nya skidor! Det kunde ni väl aldrig tro, men så är det :) Killarna på Stadium är väl lagom glada att slippa ha mig springandes där nu för att testa skidor hit och dit. Äntligen. Eller nåt.


L O V E

Så det blev skidor. Hela helgen lång. Med kalasväder dessutom! Igår kväll blev det till och med lite exklusivt lördagsmys med mina tre älsklingspuckon. Tacos och melodifestivalen till efterrätt. För att lyxa till det till det yttersta kom Clemme, Peppe och David.
Kvällen spårade ur.
Inte så konstigt när det endast var liftvärdar som närvarade.
Jag tycker om dem.


Hur många skulle äta tacos? Svar: Fyra puckon.
Dags för att ladda inför en tuff period. Endast EN ledig dag på hela veckan. Kämpigt. Jag laddade upp nå väldigt idag genom att baka chokladbollar och sedan åka ner och sätta mig hos David och Peppe i Tott. Det var faktiskt kallt ute... Så där satt vi alla tre och mumsade chokladbollar och Davids chokladmuffins. Alla söndagar borde vara som denna. Sedan fick jag nog och åkte till Susanne och Elvira i Lokatten.
Det spårade.
Så jag och Elvira åkte och drygade oss hos Stina i Nallen och tog sedan en sväng i det berömda Björnlandet. Båda det lilla och det stora. Spännande. Björnarna pratar ju med en.


Over. And. Out. For. Now.
Puss & Kram :)

1 kommentar:

  1. Det spårar väl aldrig när liftvärdar träffas? Eller? Grymt bra kämpat på snowboard, jag kämpar vidare en annan dag... annars föredrar jag nog en skida per fot. Appropå det måste jag också köpa nya skidor nu, ska bara bestämma mej..

    SvaraRadera