måndag 5 mars 2012

Sportlov - episod 3.

Kaoset som uppstår när fjället är stängt...
Jag pratar förstås om vecka 9, även kallad veckan-som-inte-får-nämnas-vid-namn. Och vet ni vad? Nu är den över. Idag är det måndag den 5 mars - vecka 10. LYCKA!
Men en sak har jag faktiskt att bekänna. Innan veckan-som-inte-får-nämnas-vid-namn satte igång, bestämde jag och mina närmsta anhängare oss för att skriva upp alla klagomål vi liftvärdar fick under just veckan-som-inte-får-nämnas-vid-namn, för att efter veckans gång typ jämföra och kolla vad 08orna klagade mest på. Och nu kommer det mest otroliga av allt; vi fick inte ett enda klagomål - någonstans. Någongång,
Ingen klagade på varför liften inte kunde öppna tjugo i nio istället för nio. Ingen klagade på att liften gick för långsamt. Ingen klagade på att varenda millimeter av Björnenområdet fylldes upp av människor när fjället var stängt. Ingen klagade på att vi inte parade ihop folk i liftkön (när vi inte gjorde det). Ingen klagade på någonting typ.
Ärligt talat hade jag förberett mig (med tanke på erfarenheter från förra säsongen) på att få skit från alla möjliga håll om vilken liten skitsak som helst. Ni vet, vissa är irriterade på en sak och när de sedan kommer till en fem mil lång liftkö så går det ut över den stackars liftvärden som råkar stå i just den liften. Men icke. Jag började undra om vi inte hade tagit fel på vecka. Men det hade vi inte.
Härligt jobbat allihopa! :)

Sammanfattning av veckan-som-inte-får-nämnas-vid-namn:

- 1,5 cm från ögat, rätt upp i kindbenet får jag en stav upptryckt av en gäst utan koll. Tack <3
- Min Gotlandsfamilj jag träffade förra året gjorde comeback. Snacka om glad jag blev när jag såg dem i liften.
- Fem kvällsåkningar för min del. Tack Olle <3
- Match.com, vilket innebär att jag tog ett par varv i kön och parade ihop folk emellanåt och ropade efter singlar. Kommentar från en äldre man: "- hehe är inte du ledig då? heheheheheheh". Mycket lustigt.
- Mina och Stinas typ 12-åriga ragg.
- Nallebacken tur och retur okänt antal gånger. Beach 2012 - HÄR KOMMER JAG. (Men seriöst, jag har träningsvärk i rumpan på grund av alla springturer i den där Nallebacken...)
- Wilma, Jazemine, Amanda och Filip. Ungar..
- Halva fredagen spenderade jag tillsammans med några miljoner gäster nere i Högåsen. En kille ställer sig i vändjulet -> Flygande bygel -> Linda på marken.
- Underbara lördag och söndag. Strålande sol hela dagarna och bra folk. Och framförallt MINDRE folk. Veckan-som-inte.får-nämnas-vid-namn kunde faktiskt inte slutat på ett bättre sätt!

Och.....
- Fikahäng med kanelbullar hos Tobbe i Lokissen. Fantastiskt bra.
- Skidåkning och korvgrillning i Duved och Tegefjäll i slask och snöstorm med Stina. (Ne, vi åt inte fem korvar var och ja, vi är kungar på att åka i skogen).
- 3 km på längdskidor i slaskväder med samme person gick dock lite mindre bra. Speciellt när vi skulle försöka ta oss ner i Lokattsbacken och Elvira stod bredvid och undrade vad det var för idioter - tills hon kände igen oss...

 En bild säger mer än tusen ord.

Två dagars ledighet kommer att sitta väldigt fint. Adjö så länge.

1 kommentar:

  1. Haha den snögubbevästen gick jag runt med i lördagskväll på kvällsåkningen :P En liten kille som hitta den i ett träd :P Man kände sig verkligen som en snögubbe i den :D

    SvaraRadera