onsdag 7 mars 2012

En inte lika bra dag.

Idag när jag vaknade kändes det som att det skulle bli en nästan lika bra dag som det var igår. Jag hade fel. Mulet. Blåsigt. Snön kändes som spik i ansiktet. Vi satt och ugglade på Kastrullen en stund istället.



Sedan åkte vi hem. Var tvungna att vila lite. För att sedan gå en promenad i vad Lisa kallade "pensionärstempo". Det gick sådär. Vi kom liksom aldrig riktigt iväg. Vi liksom fastnade i min soffa. Då kom Elvira och där satt vi rätt upp och ner i två timmar och kollade på serie efter serie. Tills det fick vara nog och vi släpade oss iväg till Matboden för att hitta någon slags middag. Tacka vet jag Findus färdigrätter.
Det blev en fin kväll. Vi har det mysigt tillsammans. Jag tycker om mina tjejer - Elvira och Lisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar