söndag 18 mars 2012

Chilligt och bra.

Annars så har vecka 11 bjudit på ett och annat äventyr. Vi med b-schema hade finvecka. Det bästa med den är att man är ledig måndag och hela helgen (inklusive fredag för er som inte räknar fredag som helg). Det sämsta är att veckan därefter jobbar man sex dagar av sju (som jag nämnt i tidigare inlägg). Men som vi alla vet så finns det oftast för- och nackdelar med allting.
The A-team inledde veckan med en dag på snowboard. För er som inte vet vilka The A-team är så är det jag, Lisa och Tobbe. Först trodde jag och Lisa att vi skulle få lov att hänga i Nallen hela dagen eftersom vi fått starka direktiv från Tobbe som inte åkt bräda på sju år eller vad det var. Som sa att vi var galna när vi åkte Järven och att förra gången vi åkte hade vi hängt i Sadel/Högås. När vi åkt två åk i Nallen säger Tobbe;
- Jag vill prova en svårare lift.
Så fick det bli. Sakta men säkert förflyttade vi oss bort mot Sadeln och bara några vurpor senare nådde vi vårt mål. Fantastiskt. Folk som såg oss måste ju trott att vi inte gjort något annat i våra liv.


Torsdag. Då tog friden slut. Mamma, Lillan, Zimba och Jolly kom till Åre för att förgylla min tillvaro en aning. KUL KUL KUUUUUL! På fredagen tog vi oss ut i ett blåsigt Åre tillsammans med Sandra och Lisa, tills vi gav upp och åkte till Tegefjäll. Senare på kvällen kom Micke och Daniel till Åre. Tacos till middag och en mysig dag fick ett mysigt slut.



En slapp lördag. Tills vi bestämde oss för att laga flygande jacob för att därefter kolla läget ute på byn. Efter ett par om och men hamnade vi till sist på Dippan där det var gubbfest om man kan sammanfatta det så. Vi hann skaka lite röv och titta lite på folk innan vi satte punkt för den dagen.
Egentligen har jag ingenting emot söndagar. Det enda dåliga med dem är att någonting som bara varar över en helg tar slut på söndagar. Det är lite tråkigt. Så var det även med denna. En fullpackad Mazda med tillbehör åkte ifrån oss. Med tillbehör så menar jag Zimba, mamma, Daniel, Amanda, Micke och Jolly.
Vi andra tog oss ut i backen - och vilken kalasbra dag sen!









Låter bilderna säga sitt.

Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar