lördag 24 mars 2012

För jag har bara... regn hos mej

Deprimerande är vad det är. Det har regnat konstant i typ en vecka nu bortsett från snöfallet i måndags som varade i typ en timme innan det övergick till, just precis, regn! Inte riktigt okej enligt mig. Det fortsatte idag. Förvånad? Nej, inte direkt.
Idag var det typ kaos i Järven. Eller kaos är nog fel ord. Idag var det jobbigt i Järven. Ja, det passade in lite mer. Det hände jobbiga saker. Konstiga saker. Men ändå så klassiska. Saker jag borde vara van vid. Bara det att dom inträffade ovanligt ofta.
Någon åkte in i vändjulet. Någon pappa puttade in sin unge till påstiget lite för sent, så ungen fick liften på sig. En åkte i jeans. Någon kom och sa att hennes mans knä hade hoppat ur led. En annan hade ingen koll på liften och slängde upp bygeln i ansiktet på mig. Det regnade. En dansk åkte in i vändhjulet även han. Knät hoppade tillbaka till rätt plats. Det regnade. En pappa skulle åka ankarlift med sin unge för första gången och knockar mig i pannan med sin armbåge - hårt -. Solen tittade fram i typ trettio sekunder. Några snowboardåkare kör på mjukisbrallor. Duveds Linbana och Fjällvallsliften stängde på hård vind. Det regnade. Ett lite äldre barn viftar med sina stavar varav den ena ger mig en väldig smäll i huvudet. Det blåste lite. Några fler liftar inne i byn stängde. Vi i Björnen körde som vanligt alla våra liftar (vi är ju lite bättre än alla andra).
Typ det. Milt sagt. Mot slutet av dagen tackade dansken mig för idag och även för god service. Det är alltid kul att höra! :)
Sedan tog även den arbetsdagen slut. När vi skulle gå hem höll jag på att bli ett frimärke mot lifthusgaveln då det kom en rejäl vindby som hade kunnat få med sig hela Järvens dalstation men som nöjde sig med att flytta några meter på den gigantiska flyttbocken vi står på när vi flyttar medbringare. Hade kanske inte varit så kul att blivit mosad av den, tror jag.
Nu ikväll hängde vi lite på Blåkulla och åt lite tacos. Trevligt. Jag och Lisa har precis analyserat färdigt kring det här med omställning av tiden, men för säkerhets skull bad jag mamma ringa och väcka oss imorgon. Ifall liksom. Undrar hur många liftvärdar de kommer få lov att ringa och väcka imorgon... :)

För övrigt så har den här veckan, bortsett från regnet, varit bra. Ett spinningpass på måndagskvällen fick kicka igång vecka 12. Det satt fint! Följt av en väldigt trevlig kväll på Bygget i tisdags för att sedan följas av ytterligare en fantastisk kväll på torsdagen hemma hos Olle och Ingis där det bjöds på popcorn och hamburgare, tillsammans med alla Björnenliftvärdar. Innan dess hade jag, Lisa och Sandra såklart hunnit med en frukost på Åre Bageri, ett par vändor på Stadium, Inter Sport och Vero Moda (ja, jag köpte lite nya kläder) i ett alldeles för blåsigt och regnigt Åre.
Igår startade vi helgen med  lite fredagsmys tillsammans med filmen PS I Love You som jag har sett lite för många gånger. Supermysigt.
Det var väl veckan i helhet.


Adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar