söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År Folket!

Efter två veckors arbete, utan vila, och några kvällsåkningar kvällarna efter varandra bestämde jag mig för att det fick vara nog med jobb för ett tag, så jag tog mitt pick och pack och följde med mamma och Amanda hem till Rättvik. Hemresan gick bra. Vi turades om att sova och trängas med två hundar, som helst (i alla fall Zimba) skulle ha hela baksätet för sig själv. Vi kom till Sveg. Där var vi bondiga och åt kebab på Sibylla. Med vitlökssås. Ni kan skatta er lyckliga som inte satt i samma bil som oss då.
Just ja, mamma hann rycka krycka innan vi lämnade Sveg också. I samma veva lägger Amanda sin mobil i en mugg med lingondricka. Jag sitter i baksätet och sjunger falskt. Mamma och Amanda fick huvudvärk.
Stackars hundar.
Som sagt... Ni kan skatta er lyckliga att ni inte satt i samma bil som oss då.
Vi kom hem till Rättvik och kvällen spenderades med några av våra favoriter.


Fredagen gjorde vi till en chilldag. SOVMORGON för första gången på över två veckor. Välbehövlig var bara förnamnet. Kvällen tillbringades hemma hos Kersarna med popcorn och Sagan om ringen 2. Myspys. En perfekt uppladdning inför lördagen då det nämligen var dags för bröllop. Upp och äta någon slags frukost. Duscha. På med finkläderna. Och det största dilemmat; frisyren. Jag och Elin hade lite halvt panik där ett tag. Men tror att vi löste det ganska bra.
Erik och Mikael var väldigt stiliga i sina kostymer. Ska se om jag lyckas få tag i några bilder någon gång framöver.
Så var det det här med att komma ihåg allting. Fyra personer skulle komma ihåg tre saker;
* Programmen till kyrkan
* Tårtan till Korstäppan
* Adam.
Ja, det krävs fyra personer att hålla koll på Adam. Ha ha. Och tänka sig - vi kunde bocka av samtliga punkter på listan. Bra jobbat.
Sen då.. Middagen var fantastisk. Det var även tolvslaget. Klädnypetävlingen var rolig. Speciellt när folk inte märkte att de hade tre stycken på kragarna på skjortorna eller på kjolkanten.

Nu sitter jag här. En myshelg senare. Tråkigt att även myshelger tar slut. Tågresan gick hur som helst bra. Det var bara en halvtimme försenat. Grattis SJ. Det bästa måste ju varit när ungen mittemot mig plötsligt säger "jag har kissat på mig". Sedan visade han mig vilka bilar som var coolast i spelet han spelade och så fick jag chips av föräldrarna.
Innan det hade jag förstås hunnit med några avsnitt Scrubs. En helt okej tågresa.

Då taggar vi inför lite jobb imorgon igen. Matlådan står klar på diskbänken. Jag sitter här ganska mätt i magen efter en lyxmiddag med Elvira. Tacka vet jag Findus portionsrätter.

Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar