tisdag 24 januari 2012

Får det lov att vara lite chili con carne?

Nähe, inte det? Jag som har så det räcker och blir över. Några matlådor chili con carne och lite annat smått och gott. Jag klarar mig ett tag. Dock ligger jag ganska långt efter Elvira som fick nåt ryck häromkvällen och lagade femton matlådor. Flitigt. Varför inte jag har lika många matlådor? Nej, för den kvällen hon fick det där rycket var jag så duktig och jobbade kväll i min lilla Björnlift. Jajjemän, så ligger det till.
Det är faktiskt kul att jobba där på kvällarna. Man får såna där flashbacks tillbaka till den gamla goda tiden. Och tänk att man fortfarande är lika förundrad över folk som åker den liften. Alltid, ALLTID, är det någon som åker in och ställer sig i vändhjulet så bygeln far och flyger. Det kommer man aldrig ifrån. Okej, det är ju inte bara i den liften såklart, men det händer väldigt ofta. Nästan för ofta. Förra säsongen var jag alltid sådär att jag skulle slänga mig efter bygeln och fånga den, men sådant där trams är det slut med! Ja, när sånt där inträffar backar jag alltid överdrivet många steg så jag står på behörigt avstånd.
Jag tänker inte få en bygel i huvudet och få hjärnskakning, om jag inte behöver, tack vare en gäst.
Nej, jag ser gärna att jag behåller de få hjärnceller jag har kvar.

Så.. Vad har hänt sedan sist? Det har varit helg. Det har varit jobb hela helgen. Vi har ätit kebab. Vi var på rockkväll på Continental. Jag har jobbat en kväll. Elvira och jag har ätit tacos och kollat på Mammor & Minimodeller. Inga kommentarer. Jag och Lisa åkte skidor idag. Jag och Lisa höll på att frysa ihjäl. Jag och Lisa tog typ tusen bilder. Okej, kanske inte så många, men nästan. Det var en superfin dag. Och svinkallt. Cirka fjorton minus eller något. Det sägs att det ska bli ännu kallare imorgon. Det blir sextioåtta lager kläder.
Hej Michelingubbar modell två.
Men faktiskt. Lite så.
På eftermiddagen tog vi oss till gymmet, jag, Elvira och Lisa. Spinning och gym! Så duktiga så. Sedan åkte alla hem och dog. I alla fall jag. Efter att jag ätit blodpudding och gjort chili con carne för ett helt kompani.


 Rockkväll på Continental. Jag och min kärring.

Bjuder på bilder från dagen:




Coolingarna.










Min kompanjon poserar stiligt :)



Ungefär såhär kände vi oss idag framåt eftermiddagen när vi hade tinat upp och allt var frid och fröjd!


För den här dagen.

Sämre kan man ju ha det.


Nu känner jag mig ungefär såhär


så jag tänker gå och lägga mig. Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar