måndag 26 december 2011

Köttbullen har ordet.




Köttbulle. Limpa. Korv. Kalla mig vad du vill. Det är inte så illa som det låter, men nästan.
Julmat. Julgodis.
I mängder.
Det blev jobb för mig i helgen. Mamma och Amanda kom ju som sagt upp i torsdags och hade fixat det mesta av julmaten hemma i Rättvik. Jag och Elvira stod för julgodiset. Vill bara tillägga att det blev succé.
Vi hade en sån där fixarkväll. Fyra olika sorter skulle vi göra. Carro var förste provsmakare.
Allt godkänt. Imponerande. Bara det att chokladkolan blev helt misslyckad - men väldigt god! :)
För att inte prata om våra cornflakescrisp. Hahahahaha.
Vet knappt om jag vågar berätta om den där incidenten, men har man sagt a får man väl säga b.
Regler är regler.
Men okej. Eftersom att vi har så otroligt gigantiska frysar i våra lägenheter, kom vi på den briljanta idén att ställa ut plåtarna med godiset (täckta med bakplåtspapper och en banan som skulle hjälpa till att hålla pappret på plats) i snön utanför fönstret (en fördel med lägenhet på bottenvåningen).
Dagen efter var det bland annat jag och Niklas (en av mina kompanjoner i Förberget) som skulle jobba kväll, så han hängde hos mig tills dess. När vi kommer hem slår det mig att "visst ja, godiset!". Den där bananbakplåtspappergrejen hade funkat galant. Det enda problemet var att plogbilen varit i farten under dagen och utanför mitt fönster är det typ som en slänt upp till vägen..
Så där stod jag med rumpan i vädret med ena halvan av mig själv halvt begravd i snön och andra halvan inne i lägenheten med en Niklas som satt i soffan och skrattade. Härlig eftermiddag och en ännu härligare uppladdning inför två timmar i Vargen. Ni borde testa det någon gång.
Nog om det.

Klagande gäster. Struliga gäster. Peta-ut-ögonen-på-liftvärden-gäster.
Stressa hem efter jobbet för att hinna titta på Kalle Anka på julafton.
Ja, stressa. Alla gäster tycker inte att Kalle är viktig...
Elvira firade jul med oss och vi kunde inte fått en mysigare jul :)
Kort sagt så har det varit en helt fantastiskt underbar julhelg.
Och precis som förra året får jag komplimanger för min flashiga tomteluva!
Bara två jobbdagar till innan jag får långledigt och åker med mamma och Amanda hem till Rättvik.
Skönt.
För idag var det kaos i Förberget.
Och inte bara där. Strömavbrott, vilket gjorde att Elvira och Frida fick hänga med mig under eftermiddagen istället för i Sadeln och Hermelinen. Isbana vid Järvens påstig. Jag och Elvira kom överens om att den av oss som trillade när vi byglade folk skulle bjuda på tårta.
Tro det eller ej, men det blev jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar