måndag 16 januari 2012

Finveckorna är välbehövliga.

Man får tid att vila upp sig. Återhämta sig. Koppla av. Eller ja, det är väl det ledighet bland annat är till för. Om man sedan väljer att följa dessa förslag är ju upp till var och en. Visst, jag är väldigt bra att koppla av och ta det lugnt, bara det att det inte alltid blir så att man gör det. Nej, istället går jag och Lisa upp tidigt och röjer runt i backarna hela dagarna. Det är ju visserligen inte så dumt. Gillar det faktiskt. Vi lever ett skapligt härligt liv här uppe.
Fast vi vilar ju upp oss på ett sätt; från jobbet. Jag skrev ju i något tidigare inlägg att man är totalt slut efter en arbetsdag (jo, det stämmer fortfarande). En dag i Förberget erbjuder oftast:
- Ett okänt antal springturer med små barn i Nallen.
- Några skidskoleavslutningar + dans (på fredagar. Dansen bjuder jag på bara för att roa ungarna)
- Byglar som kommer flygande i Järven för att folk åker in till påstiget för tidigt.
och
- Att hålla reflexerna i trim då vi duckar och slänger oss för våra liv för att slippa få stavar i ansiktet.
Det är de allra vanligaste förekommande momenten.
Jag lovar, det tar på krafterna.


Nu när det är lite folk (som det typ var idag) håller vi oss gärna till den här förträffligt snygga soffan som Stina och Niklas har snickrat ihop, där vi har perfekt utsikt över både Järven och Nallen. Fantastiskt! Hoppas att den inte tynar bort bara. Igår och idag har det varit töväder. Plusgrader och regn. Inte riktigt okej kan jag tycka med tanke på att vi befinner oss i mitten på januari. Det sägs att det ska bli kallare ju längre in på veckan vi kommer. Hoppas, hoppas.
Älskar den australienska familjen som var och åkte hos oss idag. Världens sötaste ungar och föräldrarna är nog de trevligaste jag någonsin träffat. Pappan undrade om jag jobbade med barn på heltid. Haha.
Det är så underbart när man har sådana människor hos sig!

Även om arbetsdagen i sig var mindre jobbig så är jag trött. Jag kände för att äta pannkakor. Det gjorde jag. Asfeta och jättegoda. Det satt fint såhär på en måndag. Elvira var inne en vända. Perfekt start på den så kallade fulveckan. Det innebär att jag endast är ledig på torsdag. Det gäller att ha fulladdade batterier. Ska sätta dom på laddning över natten.

Eftersom att Susanne var här och hälsade på passade vi i torsdags på att ha puckomiddag. En tradition vi följde upp från förra säsongen. 



 Mina fina tjejer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar