söndag 5 februari 2012

Vad hände här?

Tänkte precis; kanske ska blogga lite, fastän det inte var så längesedan sist. Men eller hur va?! Förra söndagen, vad hände där egentligen? Och vad är det som har gjort att jag har varit alldeles för busy för att skriva ett enkelt litet blogginlägg? Det gör ju bara att jag får lov att skriva ett lite längre inlägg nu, bara för att få med det som hänt sedan förra söndagen.

Anyway. Nu har jag ju faktiskt lite tid eftersom jag sitter i Östersund och väntar på min buss till Järpen. Jo, jag ska visst hela vägen till Åre men måste byta buss i Järpen. Så är det. Och nu sitter jag alltså här, omringad av semesterfirare (antar jag, för det är skidfodral, väskor och människor precis överallt), fyllon, ciggarettfimpar och snusprillor. Ibland är livet bra härligt! Jag minns förresten att sist jag mellanlandade här i Östersund var när jag skulle tillbaka till Åre förra säsongen efter min sjukskrivning och jag var tvungen att ringa mamma och fråga om skåpen man lägger pengar i för att få förvara grejer där var tillräckligt säkra. Jag var nog inte helt frisk då kan jag tänka mig, men förstå mig också lite när en full gubbe kommer fram och erbjuder sig att vakta mina saker och jag får för mig att om jag låser in mina grejer i ett skåp så kommer han att bryta upp det och ta allting...
Vi lämnar det.

Låt oss ta det från början. Alltså från i måndags. Nu sitter ni säkert där framför datorskärmen, förväntansfulla likt ett barn på julafton, redo att höra om min vecka. Har jag rätt? Jaså inte det... Den som vill slutar läsa här, för nu tänker jag börja.
Spinningpass gånger två måndag och tisdag och lite gym på det. Fantastisk start på vecka 5! Och så hurtig man känner sig sen. Ni anar inte. Förra säsongen hatade jag verkligen spinning, och jag kan väl inte direkt påstå att jag älskar det den här säsongen heller, men jag har i alla fall börjat erkänna för mig själv att det faktiskt är ganska kul. Så var det med den saken.
På onsdagen blev det någon slags halvdag för min del. Jag tog min bag och släpade mig ner till tåget och åkte hem till Rättvik på lite rehab skulle man kunna säga. Älskar att mannen som ropade ut "nästa station" först tog det på skånska och sedan på svenska. Ganska illa va om man känner att man måste översätta sitt eget språk... Nåväl, fram till Gävle kom vi - endast fem minuter sena. Jag skulle vilja tacka SJ med hela mitt hjärta. Okej, så djup ska jag inte vara, men det är lite så man känner.

En dejt med Mia, bio (En gång i Phuket - som för övrigt var SJUKT bra), besök hos Mormor och Morfar, middag hemma hos Kers och filmkväll hos Danil och massa mys får sammanfatta min vistelse i kära Rättvik. Känns faktiskt helt okej. Det har varit väldigt mysigt och roligt att vara hemma och nu är det bara att ladda om, för imorgon tar period två sin början, vilket innebär längre dagar!
Ett ypperligt tillfälle att bättra på äktenskapet med jobbet!

That's it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar