söndag 19 februari 2012

Jag letar efter min fritid - och hittar den. Ibland.

När man inte är på jobbet så roar man sig på bästa sätt med annat. Man kan, som vi gjort de senaste måndagarna, agera skadad på skoterolyckor när Åre brandförsvar har övning. Jag bröt lårbenet igen, dock det vänstra den här gången. Lite variation har aldrig skadat. Man kan åka skidor (för all del) och blåsa bort. Eller så försöker man sig på att åka i skogen. Sen att det går bra eller inte är en heeelt annan sak. Man kan äta tacos. Man kan kolla på Red Bull Crashed Ice och äta kebab och Ben and Jerrys samtidigt som man kollar på Bodyguard och sitter under hela filmen och tänker att man ska gifta sig med Kevin Costner. Man kan däcka hemma i soffan istället för att dra till Bygget. Eller bada bubbelpool och trycka chips med Lisa, Tobbe, Niklas och Gustav hemma hos Lisa. Sedan kan man dra förbi Blåkulla och prata med alla möjliga människor och efter det kan man dra till Dippan och skaka loss för allt man är värd. Eller känner man för det kan man kolla på skämtet som egentligen heter melodifestivalen (förlåt men vart är Sverige påväg?) och tro att mirakellåten är kvällens pausunderhållning och när pausunderhållningen sedan går till final - känna lite såhär: hej vi är stolta svenskar. Eller?
Citerar Lisa: "- Alltså man blir ju lite rädd. Det är ändå folk som har röstat fram det här".
Man kan också bara chilla totaly i sitt palats - som nu i mitt fall är Ripan 114.
Och allt det här har jag hunnit med den här veckan. Är det inte fantastiskt? Jag gillar det.
Mycket.

och jag gillar Lisa.

Kast med liten bygel?


Our love. Our life. Our everything. / Linda och Lisa.


Jag saknar Liam.
Och Therese. Nu är det hög tid att du kommer tillbaka. We miss you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar