söndag 26 februari 2012

Sportlov - Episod 2.

Så var vi här igen. Det går fort. Nästan för fort kan jag tycka. Eller sportloven.. Det gör kanske inte så mycket om dom svischar förbi. Men alla andra veckor kan gärna coola ner lite. Man hänger ju knappt med. För att vara exakt har jag bott här i 79 dagar (11 veckor och 2 dagar). Och för att vara exakt så ska jag bo här... Äsch, vi släpper det. Nu till vad vecka 8 har bjudit på.

And here we go;

- Sega köer. Ibland skulle man faktiskt kunna tro att semesterfirarna står och sover. Okej, visst, ni har semester. Jag klandrar er inte för det. Men det här med att stå och sova i en kö när det är er tur att åka fram till liften och vi liftvärdar bokstavligt talat får lov att putta fram er till liften? Wake up, please!
- Stavar. Aldrig kommer man undan.
- Ludvig. Härlig unge.
- Helvetestisdagen. Jag ber verkligen om ursäkt för språket, men tro mig. Hela Åre var i Björnen och åkte. Och eftersom att Högzon var stängt på grund av vädret (ja, det var därför alla var hos oss, eller så var det för att alla tycker vi i Björnen är så himla coola, jag vet inte) skickade centrum förstärkning i form av liftpersonal till våra liftar. Det tackar vi för. Tisdag = KAOS. Typ.
- Söta tanten som höll till i Nallebacken tillsammans med alla barn. Så himla go var hon. Hon sa att hon tyckte jag var värd den soliga onsdagen och att jag skulle passa på att njuta av den ordentligt eftersom vi liftvärdar har det så jobbigt annars. Jag ville bara krama henne.
- Ulla-Lise som tappade bort sin mamma säkert fem gånger under dagen och fick sitta i vår fräna soffa i Nallen. Fast egentligen hade hon och mamman inte tappat bort varandra, tror jag. Fast jag vet egentligen inte hur det var med det där. Det roliga var att vid slutet av dagen kom mamman till mig och frågade om jag inte händelsevis råkat se Ulla-Lise. Det visade sig att hon nu hade tappat bort henne. På riktigt. Tyvärr visste jag inte var Ulla-Lise var den här gången...
- Blivit kallad tant.

Ungefär så. Just ja. Istället för att vara ledig igår och idag hängde jag i Sadeln och myste med Jack. Så jag har haft en helt okej helg ändå får jag nog lov att säga! :)



Det där var vad som hunnit hända på jobbet. Vi hann otroligt nog ha ett liv utanför jobbet den här veckan också. Till exempel så rockade vi loss på Bygget tillsammans med Timbuktu i torsdags, bakade tårta i fredags. Innan tårtbakningen hade vi naturligtvis hunnit med att ha segdag och gått en promenad på en och en halv timme. Och vilken tårta sen. Succé är deT enda rätta ordet. Wohoo, fattar inte hur vi lyckas jämt. Vi är kungar! Varför vi bakade en tårta? För att att allas vår fina Lisa fyllde 20 bast! Inte varje dag man gör det. Så hon, jag, Tobbe och Niklas hade tårtkalas i mitt slott igår. En fantastisk lördagskväll.






Tänkte att jag väl kunde bjuda på den här fina bilden från i torsdags.

 TAGGA INFÖR VECKA NIO NU DÅ FOLKET!


Attityden hörru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar