tisdag 13 december 2011

Halvvägs på chokladkalendern.



Det första jag såg när jag drog undan gardinen.

Klockan ställd på 09.00. Jag och Stina skulle till Järpen. Och storhandla. Eller ja, storhandla i den mån det går. Det är ju liksom så att vi inte råkar ha den mest gigantiska frysen. Kylen har lite fler pluspoäng. Visserligen finns det en större frysbox i tvättstugan lite längre bort i korridoren, men då ska tilläggas att den delar man också med ungefär femton andra.
Varför vi inte åkte till Åre, utan Järpen, som ligger ca 2,5 mil från där vi bor? Äh, vi kände för en utflykt. Vi var borta i nästan tre timmar. Kändes faktiskt lite som att vi var två tanter som körde sin veckohandling där vi spatserade runt på Ica Järpen utan någon hastighet alls.

Igår var jag ner och skaffade gymkort på Gold's igen. Idag kom Lisa och Sofia och sa att vi minsann skulle iväg och träna. Bra idé. Lite tungt att genomföra det bara. Micke, som jag delade Björnen med förra säsongen, kom och hälsade på en sväng så det blev typ en timmes fördröjning. Sen var det ingen som var pepp längre. Men vi tog oss i kragen, satte oss i Popel och gled ner till gymmet.
Carro följde med.
Och det var väldigt kul att träffa Micke. Han hade jag inte träffat sedan vi sa hejdå vid förra säsongens slut.
Vi gav upp efter knappt en halvtimme...

Jo, jag lovade ju att ni skulle får se hur det ser ut i mitt lilla krypin.
Bättre ordning än såhär får ni inte. Har engagerat mig i det där tillräckligt känner jag just nu.


Badrummet är dörren till vänster.






Lägg märke till det gigantiska köket.


Och ja, nu är det bara lite mindre än halva chokladkalendern kvar.
Fort går det, och hinner med gör man inte.
Men det är som vanligt.
Punkt.

1 kommentar:

  1. Coolt att du fick mitt gamla rum i alla fall:)

    SvaraRadera