söndag 18 december 2011

Koreanerna säger HEJ. Vi säger KALLT.

... Nej, det är inte kallt att åka skidor utan mössa i sju minusgrader.
Eller?
Det är en sak jag har undrat över sedan förra säsongen.
Och det är faktiskt inte bara koreaner (jag gissar att de två som åkte hos mig idag var koreaner) som gör det.
Men det har ingen betydelse. Det måste ju vara kallt oavsett om man är korean, norrman, engelsman eller svensk?
Tror jag låter bli att gå djupare in på ämnet den här gången.

På tal om något heeelt annat: Jag har börjat ett nytt liv. Eller ja, jag började för två dagar sedan och än så länge har det gått över förväntan. Nämligen att jag ska börja komma i tid till jobbet. I GOD tid dessutom. Det är typ ingen som tror på mig när det gäller mitt nya liv. Jag ska väl inte lova för mycket, men att försöka duger gott och väl! En sak jag kan lova i alla fall är att uppdatera er om hur det går. Jag hamnade bara för det i en djup analys. Inte att det känns omöjligt eller så. Bara det att mina stackars arbetskamrater kommer få en smärre chock och en och annan hjärtattack under säsongen om jag lever upp till målen för mitt nya liv.
Hmm, får komma på en lösning som passar alla. Ser ju gärna att jag får ha kvar mina härliga kollegor.






Helgen är förbi. Och hela den fick jag tillbringa tillsammans med Vargen. Tror Olle såg på honom att han saknade mig för mycket. Det blev hur som helst ett hyfsat kärt återseende.
Varför jag hamnade i Vargen? Han saknade mig för mycket sa jag ju precis. Aha, ni menar den riktiga anledningen... Jo, egentligen skulle inte Björnen ha öppnat förrän nu på torsdag, den 22a. Men så var det någon stjärna som kom på att vi visst kunde öppna några liftar redan i fredags och då blev några av oss liftvärdar som varit här förut (lagom kaxig jag lät där) utknuffade till dessa liftar. Och jag råkade få Vargen. Så ligger det till.
Har haft en massa underbara ungar som varit hos mig och Vargen idag.
- Hej, jag heter Molly!!
- Hej Molly.
Nästa åk..
- Hej, jag heter Molly igen!

Underbar liten tös. Hon var bara en av alla. Skulle kunnat tagit med mig allihopa hem. Eller nej förresten.. Hade blivit lite trångt...

Tacomys och allsång på Ripan 104 med mina små sötnosar Elvira, Stina och Carro gjorde lördagskvällen. Var glada att ni inte hörde allsången. Tycker synd om Stinas grannar...
En slags reunion inklusive fika med Björnenliftwaffegänget 2010/2011 fick avsluta denna helg. Några människor till och världens coolaste gäng hade varit samlat. För att de coolaste människorna finns i Björnen.




Sa jag att det gick bra nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar