söndag 11 december 2011

Äntligen här.

Nu har jag bott här i två dagar, men det känns som längre.
Konstigt egentligen att det känns så. Men så är det med Åre.
Förra säsongen var likadan.
Två veckor tillsammans på Blåkulla var som ett år.
Nästan. Men ni förstår hur jag tänker.
Det är som att man lever i en egen liten bubbla här.
En speciell bubbla. En bubbla man måste uppleva för att förstå.

I fredags var det då äntligen dags för mig att flytta tillbaka hit.
Gladare och gladare för varje mil Popel närmade sig Åre, samtidigt fick jag liksom inget grepp om att jag verkligen var på väg. Men när vi till slut såg de upplysta backarna och svängde upp mot Björnen, då fattade jag att jag var tillbaka.
På riktigt.

Helgen bestod av en massa mys, bastu (inklusive ett par dopp i snön) och julmarknad. Några tappra försök till att bo in mig i mitt lilla krypin har jag också lyckats klämma in. Och träffat underbara människor. Så fort jag fått syn på någon jag jobbade med förra säsongen har jag blivit helt överväldigad. Haha, heeeelt underbart!
Nu sitter jag här i min minilägenhet helt ensam. Mamma, lillasyster, Mikael och Daniel åkte härifrån för några timmar sedan.. Mindre kul. Det har verkligen varit en mysig helg. Jo, hundarna var också med. Och nu är det alldeles tomt.
Tänkte att jag skulle försöka få till ett hyfsat system för alla mina kläder och dylikt, vilket inte går så bra för tillfället. Kan ju då bara lägga till att jag har endast en garderob och en byrålåda och jag har liksom inte kommit fram till en vettig lösning på hur jag ska få plats med allt. Det gjorde att jag tröttnade och gick in till Lisa några dörrar bort och kollade på hästhoppning och Landet runt istället. Men nu är jag alltså tillbaka där jag började...

Popel, Lisa och jag var nere och hämtade Sofia vid tåget förut, som kom tillbaka hit ikväll.
En toast inklusive kvällsmys och en massa prat senare är jag nu återigen på rummet. Borde röja upp lite här, men har några lediga dagar på mig så tror jag myser ner mig i sängen istället... Ja, det gör jag!

PS. Om ni är snälla kanske ni får se hur min lilla koja ser ut. Jag ska bara få lite ordning först...

I sitt bästa tillstånd.

Min normala apa till hund.
<3
Punkt.

1 kommentar:

  1. Åååh. Världens bästa blogg är uppdaterad. Jag följer den med spänning. Puss på dej!

    SvaraRadera